Autovadītājiem! Rīgā, Lāčplēša ielā, atjaunos satiksmi četrās joslās

© f64.lv, Kaspars Krafts

No nākamās nedēļas vidus Rīgā, Lāčplēša ielā, autotransporta satiksme tiks atkal organizēta četrās joslās, kas līdz 2023.gada pavasarim būs pagaidu stāvoklī jeb sašaurinātas, informē būvnieka "BeReRix" pārstāvji. "BeReRix" pārstāvji skaidro, ka, veicot Lāčplēša ielas rietumu puses būvdarbus, konstatēti tehnoloģiski sarežģījumi, tādējādi Lāčplēša ielas rekonstrukcijas darbi tiek iekonservēti līdz nākamā gada pavasarim. Ielas austrumu puses pārbūve plānota pavasarī, kad tas būs tehnoloģiski iespējams, un šo būvdarbu laikā autosatiksme trīs līdz četras nedēļas tiks organizēta pa vienai joslai katrā virzienā. Pēc būvniecības darbu pabeigšanas "Rail Baltica" projekts paredz Lāčplēša ielas ass nobīdi par 1,5 līdz diviem metriem uz austrumu pusi, saglabājot divas pilnvērtīgas braukšanas joslas katrā virzienā un radot jaunu gājēju ietvi un velo ceļu tās rietumu pusē. Būvnieku pārstāvji skaidro, ka "Rail Baltica" trases izbūvē tiks izveidotas divas pilnvērtīgas automašīnu joslas katrā virzienā, velosipēdistiem būs pieejams divvirzienu velo ceļš, kas vedīs virzienā uz Rīgas Centrālo staciju. Savukārt gājēju plūsma tiks organizēta maģistrālai ielai atbilstošā veidā, tostarp izveidojot ar luksoforu regulētu gājēju pāreju pie Kalupes ielas. No Lāčplēša ielas līdz Centrālajai stacijai cilvēkus ar redzes traucējumiem vadīs taktilo risinājumu josla. Līdz šim "BeReRix" "Rail Baltica" Lāčplēša ielas posmā pabeidzis apkārtnes inženiertīklu pārcelšanas un pārbūves darbus, izbūvējis vairāk nekā 400 pāļu pārvada un dzelzceļa atbalsta sienu konstrukcijām. Pabeigta pārvada atbalsta sienu izbūve un izbūvēts jauns dzelzceļa uzbērums 5000 kubikmetru apmērā. "Rail Baltica" projekts paredz izveidot Eiropas standarta sliežu platuma dzelzceļa līniju no Tallinas līdz Lietuvas un Polijas robežai, lai tālāk ar dzelzceļu Baltijas valstis būtu iespējams savienot ar citām Eiropas valstīm. Baltijas valstīs plānots izbūvēt jaunu, 870 kilometru garu Eiropas sliežu platuma (1435 milimetru) dzelzceļa līniju ar vilcienu maksimālo ātrumu 240 kilometri stundā. Paredzēts, ka "Rail Baltica" izmaksas sasniegs 5,8 miljardus eiro, ieskaitot atzaru, ko nolemts izbūvēt starp Kauņu un Viļņu. Daļa izmaksu tiks segtas no Eiropas Savienības līdzekļiem. Dzelzceļa līniju "Rail Baltica" plānots atklāt secīgi pa posmiem laikā no 2026.gada līdz 2030.gadam.

"BeReRix" pārstāvji skaidro, ka, veicot Lāčplēša ielas rietumu puses būvdarbus, konstatēti tehnoloģiski sarežģījumi, tādējādi Lāčplēša ielas rekonstrukcijas darbi tiek iekonservēti līdz nākamā gada pavasarim. Ielas austrumu puses pārbūve plānota pavasarī, kad tas būs tehnoloģiski iespējams, un šo būvdarbu laikā autosatiksme trīs līdz četras nedēļas tiks organizēta pa vienai joslai katrā virzienā.

Pēc būvniecības darbu pabeigšanas "Rail Baltica" projekts paredz Lāčplēša ielas ass nobīdi par 1,5 līdz diviem metriem uz austrumu pusi, saglabājot divas pilnvērtīgas braukšanas joslas katrā virzienā un radot jaunu gājēju ietvi un velo ceļu tās rietumu pusē.

Būvnieku pārstāvji skaidro, ka "Rail Baltica" trases izbūvē tiks izveidotas divas pilnvērtīgas automašīnu joslas katrā virzienā, velosipēdistiem būs pieejams divvirzienu velo ceļš, kas vedīs virzienā uz Rīgas Centrālo staciju. Savukārt gājēju plūsma tiks organizēta maģistrālai ielai atbilstošā veidā, tostarp izveidojot ar luksoforu regulētu gājēju pāreju pie Kalupes ielas. No Lāčplēša ielas līdz Centrālajai stacijai cilvēkus ar redzes traucējumiem vadīs taktilo risinājumu josla.

Līdz šim "BeReRix" "Rail Baltica" Lāčplēša ielas posmā pabeidzis apkārtnes inženiertīklu pārcelšanas un pārbūves darbus, izbūvējis vairāk nekā 400 pāļu pārvada un dzelzceļa atbalsta sienu konstrukcijām. Pabeigta pārvada atbalsta sienu izbūve un izbūvēts jauns dzelzceļa uzbērums 5000 kubikmetru apmērā.

"Rail Baltica" projekts paredz izveidot Eiropas standarta sliežu platuma dzelzceļa līniju no Tallinas līdz Lietuvas un Polijas robežai, lai tālāk ar dzelzceļu Baltijas valstis būtu iespējams savienot ar citām Eiropas valstīm. Baltijas valstīs plānots izbūvēt jaunu, 870 kilometru garu Eiropas sliežu platuma (1435 milimetru) dzelzceļa līniju ar vilcienu maksimālo ātrumu 240 kilometri stundā.

Paredzēts, ka "Rail Baltica" izmaksas sasniegs 5,8 miljardus eiro, ieskaitot atzaru, ko nolemts izbūvēt starp Kauņu un Viļņu. Daļa izmaksu tiks segtas no Eiropas Savienības līdzekļiem. Dzelzceļa līniju "Rail Baltica" plānots atklāt secīgi pa posmiem laikā no 2026.gada līdz 2030.gadam.