Ar­tis Ro­bež­nieks. Kla­sis­ki kon­ser­va­tīvs

© F64

«Pamatā dar­bo­ša­nās no­tiek te­āt­rī, un, ja vi­su die­nu esi mē­ģi­nā­ju­mā, nav ne­kā­das jē­gas, ka esi bai­gi uz­pu­cē­jies – to ne­viens ne pa­ma­na, ne no­vēr­tē,» sa­ka Dai­les te­āt­ra ak­tie­ris Ar­tis Ro­bež­nieks.

Vi­ņam sva­rī­gi, lai ap­ģērbs ir ērts un prak­tisks, ta­ču tas ne­no­zī­mē, ka ak­tie­ris, lai ti­kai pie­seg­tu kai­lu­mu, va­rē­tu uz­vilkt mu­gu­rā mai­su.

«Ja esi tik pub­lis­kā pro­fe­si­jā, ne­drīkst ne­se­kot mo­dei – ir par to jā­do­mā,» uz­ska­ta ak­tie­ris, sa­kot, ka lai­kam jau ne­va­ja­dzē­tu ģērb­ties tā, kā bi­ja sti­lī­gi «pagāju­ša­jā gad­sim­tā», un ne­bū­tu la­bi, ja bik­ses bū­tu par īsu. «Nevajadzētu vilkt mu­gu­rā vi­su, kas pa­ga­dās. Ta­ču tas, cik tā­lu katrs aiz­iet at­tie­cī­bās ar mo­di un sti­lu, ma­nu­prāt, ir ļo­ti in­di­vi­du­ā­li – tas at­ka­rīgs no tā, cik ļo­ti cil­vēks uz to ir ten­dēts un uz āru vērsts. Man nav sva­rī­gi sa­ģērb­ties kā no mo­des žur­nā­la,» ap­gal­vo Ar­tis Ro­bež­nieks. Vi­ņa ģērb­ša­nās stils ir drī­zāk kla­sis­ki kon­ser­va­tīvs.

Vis­vai­rāk ir ze­ķu

«Nav jē­gas ap­ģēr­bā iz­man­tot vai eks­plu­a­tēt sti­lu, ja tu ar to ne­kā­dā vei­dā ne­esi sais­tīts vai to ne­iz­jū­ti. Ti­kai tā­pēc, ka ta­gad tas ir mo­der­ni – no tā nav jē­gas,» do­mā ak­tie­ris. Tā­pat esot ar jeb­ku­ru sti­la lie­tu – jo ar sa­vu ārē­jo iz­paus­mi tās kat­ra nes kā­du fi­lo­zo­fi­ju, tām kat­rai apak­šā ir kā­da sa­va do­ma. «Ir jā­ģērb­jas tā, kā tu do­mā,» Ar­tis uz­ska­ta. Un ar sa­vu kla­sis­ki kon­ser­va­tī­vo ģērb­ša­nās sti­lu ak­tie­ris daudz pa­sa­ka par to, kā viņš tver šo pa­sau­li.

Ar­tis stās­ta: vi­ņa gar­de­ro­be nav pā­rāk lie­la. Pie­mē­ram, uz­val­ki ir ti­kai trīs. «Man šai zi­ņā nav ne­kā­du vā­jī­bu, ne­es­mu sists uz kā­dām kon­krē­tām lie­tām. Viss ir sa­prā­ta ro­be­žās – gal­ve­nais, lai ir,» viņš sa­ka un smej, ka vis­vai­rāk vi­ņa gar­de­ro­bē ir ze­ķu.

Arī zī­mo­liem ak­tie­ra ap­ģēr­bu iz­vē­lē ne­tiek pie­šķir­ta pār­lie­ku lie­la no­zī­me. «No vie­tē­jā tir­gū pie­e­ja­mām lie­tām vai­rāk vai ma­zāk viss tiek pie­dā­vāts ar kā­du no­sau­ku­mu, un tad jau ar lai­ku, tos iz­ma­ļot cau­ri, es iz­vēr­tē­ju, kas ir labs, un kas – nav. Ir arī tā­di vei­ka­li, ku­ros vairs ne­ie­pēr­kos un ne­kad to ne­da­rī­šu. Pie­mē­ram, Tim­ber­land. Jo man ga­dī­jās pie­dzī­vot tā­du at­tiek­smi pret klien­tu, ka vairs nav vē­lē­ša­nās tur pat ie­griez­ties,» ak­tie­ris ne­slēpj arī sa­vu bē­dī­go pie­re­dzi.

Ie­klau­sās sie­vas vie­dok­lī

Šis pa­va­sa­ris Ar­tim at­nā­cis ar vai­rā­kām jau­nām lo­mām: viņš spē­lē gal­ve­nās va­ro­nes vī­ru Gun­ti jau­na­jā Lat­vi­jas te­le­vī­zi­jas se­ri­ā­lā Būt mī­lē­tai, ti­tul­lo­mu mū­zik­lā Cep­lis, Ješ­kas lo­mu jo­ku lu­gā Zag­ļi un Vi­dē­jo Sprī­dī­ti Te­āt­ra die­nas kon­cer­tuz­ve­du­mā Trīs Sprī­dī­ši: turp un at­pa­kaļ. Tas no­zī­mē, ka par ik­die­nas sti­lu lai­ka do­māt nav daudz, arī pa vei­ka­liem stai­gāt ta­gad ne­sa­nāk.

Ar­tis stās­ta, ka ap­ģēr­bu iz­vē­lē­ties vi­ņam bie­ži pa­līdz sie­va, ku­ras vie­dok­lī viņš vien­mēr ie­klau­sās. «Tā nav, ka bez sie­vas es­mu ga­lī­gi bez­pa­lī­dzīgs, mē­dzu pa vei­ka­liem pa­klai­ņot arī viens, ta­ču vi­ņas vie­dok­li es ņe­mu vē­rā – jo sie­va pa­ras­ti ie­sa­ka kaut ko ko­šā­ku, in­te­re­san­tā­ku, ne­stan­dar­ta. Kaut ko tā­du, ko va­ru vilkt arī uz ska­tu­ves – pa­sā­ku­mos, kas ir ār­pus te­āt­ra,» ak­tie­ris pa­skaid­ro, sa­kot, ka sa­vu ie­spai­du uz šo tē­lu sie­va no­teik­ti at­stāj.

Lie­ne zi­na, Kris­ta­pam vien­al­ga

Ak­tie­ra ģi­me­nē aug di­vi bēr­ni: Kris­ta­pam ir 11 ga­du, bet Lie­ne ir čet­rus ga­dus jau­nā­ka par brā­li. Ar­tis stās­ta, ka mei­ta jau no ma­zot­nes pa­ti zi­na, kā va­ja­dzē­tu ģērb­ties – cik ko­ši ro­zā un cik spī­dī­gai ir jā­būt klei­tai. «Un tad nu mums nā­kas šo sti­lu maz­liet pie­ze­mēt, pie­ru­nāt uz­vilkt kaut ko ik­die­niš­ķā­ku – nu ne­var ta­ču vi­su lai­ku stai­gāt prin­ce­šu klei­tās!» viņš smej.

Sa­vu­kārt dēls pa­gai­dām vēl uz­ti­cas ve­cā­ku iz­vē­lei – velk to, ko dod. «Viņam ap­ģērbs nav ak­tu­āls – jau­nek­lim ir daudz ci­tu in­te­re­san­tā­ku lie­tu, par ko do­māt un ar ko no­dar­bo­ties, lai vēl sa­trauk­tos par to, kā krekls ir ie­bāzts bik­sēs...» mī­ļi pie­bilst Lie­nes un Kris­ta­pa tē­tis.

***

Di­ā­na LIEPNIECE, mo­des māk­sli­nie­ce–di­zai­ne­re:

– Acīm­re­dza­mi ēr­tī­ba un prak­tis­kums ir no­tei­co­šie Ro­bež­nie­ka kun­ga gar­de­ro­bes vei­do­ša­nas as­pek­ti. Ša­jā sa­li­ku­mā nav ne­kā lie­ka. Viss ir pār­do­mā­ti at­tu­rīgs un ko­rekts, zie­mas se­zo­nai at­bil­sto­ši mie­rī­gos to­ņos. Uz pa­va­sa­ri var­būt gar­de­ro­bi var pa­pil­di­nāt ar kā­du ko­šā­ku šal­li. Man pa­tīk, kā iz­ska­tās sar­ka­ni svīt­ro­tais krekls: kla­sis­ka vēr­tī­ba, bet ar sa­vu at­ļau­ša­nos! Tas lie­ci­na par per­so­nī­bas māk­sli­nie­cis­ko pu­si. Zi­lās krā­sas adī­tā ja­ka nes se­vī kom­for­ta vēr­tī­bu. Ie­teik­tu vai­rāk va­ri­ēt ar vē­sa­jiem to­ņiem un ne­bai­dī­ties no to da­žā­diem sa­li­ku­miem gan vie­na krek­la ie­tva­ros, gan ap­ģēr­bu sa­li­ku­mos. Pulk­ste­nis iz­vē­lēts kā vēr­tī­ba pa­ti par se­vi – vī­riš­ķīgs un at­tu­rīgs, lai pie­stāv vi­sām dzī­ves si­tu­ā­ci­jām. Aug­stas kva­li­tā­tes ne­sējs il­gam kal­po­ša­nas lai­kam. Kā­dam māk­sli­nie­cis­kā­kam pa­sā­ku­mam pulk­ste­ņa sik­sni­ņu va­rē­tu no­mai­nīt, pie­mē­ram, uz tum­ši sar­ka­nu.

Māja

Pieņemot lēmumu par dzīvokļa iegādi un apskatot potenciālos mājokļus, varam nonākt situācijā, kad uzmanību pievēršam vien dzīvokļa izskatam un platībai, taču aizmirstam par daudzām nozīmīgām detaļām. Ko nepieciešams pārbaudīt, lai pēcāk nenonāktu nepatīkamās situācijās saistībā ar jauniegādāto mājokli, stāsta Luminor bankas mājokļu kreditēšanas eksperts Kaspars Sausais.