TOP 5 lasītākie Neatkarīgās raksti

AUTOBUSI IR, PASAŽIERI ARĪ IR, bet viņu skaits un maksātspēja izraisa jautājumus par sabiedriskā transporta nākotni Latvijā. Fotoliecība par Rīgas starptautisko autoostu 2020. gada 1. novembrī, svētdienas vidū. Jāpaskaidro, ka Latvijas iedzīvotāji brīvdienās sabiedrisko transportu izmanto viennozīmīgi mazāk nekā darba dienās © Arnis Kluinis/Neatkarīgā

2.lapa

Papildnodoklis trūcīgajiem būs 150 miljonu eiro gadā

VIENOJAS KOPĪGĀ DZIESMĀ vārda burtiskā un arī pārnestā nozīmē labklājības ministre Ramona Petraviča, finanšu ministrs Jānis Reirs un Ministru prezidents Krišjānis Kariņš / Kaspars Krafts/F64

Finanšu ministrija informē, ka minimālās valsts sociālās apdrošināšanas obligāto iemaksu ieviešanas rezultātā valstis ieņēmumiem jāpieaug nākamajā - pārejas perioda gadā par 64,2 miljoniem eiro un turpmākajos gados par 154 miljoniem eiro.

Likuma “Par valsts sociālo apdrošināšanu” grozījumu anotācijā Labklājības ministrija atsaucas uz Valsts ieņēmumu dienesta (VID) datiem, ka 273,6 tūkstoši cilvēku jeb aptuveni 1/3 daļa no valstī nodarbinātajiem mēnesī nopelna mazāk par minimālo algu un, attiecīgi, samaksā mazāk nekā 150 eiro, kas atbilstu sociālās apdrošināšanas iemaksai no 430 eiro. Tās pašas anotācijas nākamais teikums sniedz atšķirīgus datus no Valsts sociālās apdrošināšanas aģentūras (VSAA). Tā zinot par 110,6 tūkstošiem sociāli apdrošināto personu, kuru ieņēmumi 2019. gadā bijuši caurmērā starp vienu eirocentu un 429,99 eiro. Atšķirība starp 273,6 un 110,6 tūkstošiem zemu atalgoto strādājošo pārsniedz 150 tūkstošus. Tad vai nu šo cilvēku iemaksas VID nav nonākušas līdz VSAA un neveido šiem cilvēkiem uzkrājumus sociālās apdrošināšanas (slimībām, bezdarbam, pensijām), vai varbūt VID vai kāda cita iestāde par viņiem piemaksājusi un tādējādi izcēlusi viņus no ekstrēmi zemu atalgotās nodarbināto grupas. Abas versijas izklausās fantastiski, bet labāka jeb oficiāla skaidrojuma šīm atšķirībām arī nav. Visu rakstu var izlasīt šeit:

https://neatkariga.nra.lv/ekonomika/328984-papildnodoklis-trucigajiem-bus-150-miljonu-eiro-gada

Turpinājumu lasi nākamajā lapā