"Gemius": nra.lv martā sasniedzis lielāko auditorijas pieaugumu starp visiem ziņu portāliem

© Ekrānuzņēmums/Gemius.lv

Martā lielāko auditorijas pieaugumu gan kopējās statistikas topā, gan apmeklējumā no mobilajām ierīcēm sasniedzis portāls nra.lv, liecina starptautiskā interneta pētījumu un tehnoloģiju uzņēmuma “Gemius” publicētais Latvijas interneta lietotāju visvairāk apmeklēto vietņu TOP 20.

Pēc gada īsākā mēneša, februāra, martā skaitliski lielāko auditorijas pieaugumu no visu veidu ierīcēm sasniedzis portāls nra.lv, kura auditorija pieaugusi par 65 000 lietotāju, sasniedzot martā 640 000 lasītāju (real users) no Latvijas, ļaujot topā pakāpties par vienu pozīciju, apsteidzot apollo.lv. Arī starp mobilo ierīču lietotājiem nra.lv bijis skaitliski lielākais auditorijas pieaugums - par 60 000 lietotājiem, martā sasniedzot 593 000 lasītāju un pakāpjoties par vienu vietu uz topa sesto pozīciju.

Kara tēma mainījusi spēcīgāko ziņu portālu apmeklētību

Kā ierasts, TOP 20 pirmajā vietā ir ziņu portāls delfi.lv, ko no visām ierīcēm - datoriem, mobilajiem tālruņiem un planšetdatoriem - martā apmeklējuši 887 000 interneta lietotāju, kas ir par 3000 vairāk nekā februārī. Inbox.lv auditorija pagājušajā mēnesī pieaugusi par 33 000 lietotāju, kopā sasniedzot 772 000 (real users), savukārt portāls tvnet.lv ieņem trešo pozīciju ar 742 000 lasītāju, kas ir par 8000 mazāk nekā iepriekšējā mēnesī. Vietām apmainījušies vēl divi topa līderi - sasniedzot par 17 000 vairāk lietotāju nekā februārī, portāls jauns.lv pakāpies uz ceturto pozīciju ar 713 000 lasītāju, aiz sevis atstājot sabiedrisko mediju ziņu portālu lsm.lv, ko martā apmeklējuši 704 000 lasītāju, kas ir par 27 000 mazāk nekā februārī.

Starp topa vietnēm lielāko auditorijas kritumu martā piedzīvojusi vietne sportacentrs.com, kas sasniegusi par 55 000 lietotājiem mazāk nekā februārī, un arī portāla apollo.lv auditorija sarukusi par 50 000, martā sasniedzot 541 000 lasītāju, bet vietni spoki.lv apmeklējuši par 17 000 mazāk lietotāju nekā februārī - 268 000 lietotāju no visām ierīcēm kopā. Martā topā atgriezusies vietne press.lv, sportazinas.com, bet topu pametušas vietnes diena.lv un liepajniekiem.lv.

Populārākā vietne Latvijā - Google

Tāpat kā pērn, martā datoru topam kā septītā visvairāk apmeklētā pievienojas Valsts ieņēmumu dienesta vietne vid.gov.lv, ko gada ienākumu deklarāciju iesniegšanas pirmajā mēnesī apmeklējuši 434 000 lietotāju no datoriem, kas ir par 214 000 vairāk nekā februārī. Martā topā atgriezusies arī seb.lv vietne ar 265 000 lietotājiem, bet topu pametušas lapas apollo.lv un microsoft.com.

Nemainīgi pirmā visvairāk apmeklētā vietne no datoriem arī martā bija Google, ko apmeklējuši 1 034 000 real users no datoriem, kas ir par 15 000 vairāk nekā iepriekšējā mēnesī. Tai seko youtube.com ar skaitliski lielāko auditorijas kritumu starp topa vietnēm - par 51 000 lietotāju, martā sasniedzot 743 000 real users, bet Top 3 noslēdz Facebook ar 645 000 lietotāju (par 28 000 mazāk nekā februārī). Kā ceturtā seko pašmāju vietne inbox.lv ar 572 000 lietotāju martā, kas ir par 19 000 lietotāju (real users) vairāk nekā iepriekš, bet pirmo piecnieku noslēdz vietne swedbank.lv, ko apmeklējuši 559 000 lietotāju - par 36 000 vairāk nekā februārī.

Cīņa starp mediju grupām

Starp mediju grupām martā pirmo pozīciju ieņem DELFI grupa ar vietnēm delfi.lv, tajā skaitā calis.lv, atverskapi.lv, mansdraugs.lv, tavsdarzs.lv, vietni bilesuparadize.lv, Delfi TV, kā arī mobilo aplikāciju, ko apmeklējuši 903 000 jeb 61 procents Latvijas interneta lietotāju. TVNET grupa jeb dati par portāliem tvnet.lv (t.sk. receptes.lv), spoki.lv un apollo.lv, kā arī statistika par tvnet.lv, apollo.lv un rus.tvnet.lv aplikācijām tikmēr pagājušajā mēnesī sasniegusi 854 000 real users (par 24 000 lietotāju mazāk nekā februārī) un 57 procentus Latvijas interneta lietotāju.

Rīgas Viļņi mediju grupa ar vietnēm jauns.lv, t.sk., otkrito.lv jeb rus.jauns.lv, rigasvilni.lv, zurnali.lv, kā arī datiem par jauns.lv straumēšanu pagājušajā mēnesī sasniegusi 713 000 real users un 48 procentus interneta lietotāju, kas ir par 17 000 vairāk nekā iepriekšējā mēnesī. Sasniedzot skaitliski lielāko pieaugumu starp grupām, la.lv/TV24 grupa ar vietnēm la.lv, lrtv.lv un tv24.lv februārī sasniegusi 669 000 un 45 procentus interneta lietotāju. TV3 mediju grupa, kas aptver datus par tv3.lv, play.tv3.lv video un starfm.lv straumēšanu, kā arī tv3play.lv aplikāciju, pagājušajā mēnesī sasniegusi 39 procentus jeb 581 000 Latvijas interneta lietotāju.