Gogoļa iela uzvar sacensībā par visgarāko korķi

SKATIE UZ VINU VAI OTRU PUSI - redzēsi uz Gogoļa ielas sastājušos lielautomobiļus  © Arnis Kluinis

Pēdējā laikā vislielākie satiksmes traucējumi Rīgā manāmi uz Gogoļa ielas tieši gar Satiksmes ministriju.

Gogoļa iela Rīgā nevar izcelties ar garumu, bet ar platumu un svarīgumu gan. Tai četras braukšanas joslas gan no 13. Janvāra un Marijas ielas sadures vietas līdz Satiksmes ministrijai, gan no krustojuma ar Dzirnavu ielu līdz Lāčplēša ielai. Šādā veidā ielai bija jānodrošina, lai autotransports raiti šķērsotu caurbrauktuvi zem dzelzceļa sliedēm, kur tās jau sāk sazaroties virzienos uz dažādiem Rīgas Centrālās dzelzceļa stacijas peroniem. Taču tagad šis ielas platums pārsvarā kļuvis par laukumu, ko celtnieki izmanto Centrālās dzelzceļa stacijas ēku nomaiņai no padomju laiku dzelzsbetona pieminekļa uz pilnīgi jaunu veidojumu, kam nepārskatāmi ilgu laiku uz priekšu būs jāgrezno “Rail Baltic” trase. Tālāk seko pašas Gogoļa ielas pārbūve, kas šoreiz nozīmē daudz vairāk par jaunas un gludas virskārtas uzklāšanu brauktuvei. Tiek mainīta ielas pamatne vairāku metru dziļumā, kādā ielu šķērso gan kanalizācijas, gan siltumapgādes, gan sakaru cauruļu līnijas. Tādējādi gandrīz kilometra garumā risinās vareni jaukšanas un betonēšanas, rakšanas, bēršanas, blietēšanas un vēl citi darbi, no kuriem izbrīvēta tik šaura un pie tam līkloču josliņa satiksmei, ka lielgabarīta transporta līdzekļu vadītājiem nākas rādīt brīnumus, ka šie transporta līdzekļi vispār tiek viens otram garām kaut lēni, bet bez ieziepēšanas. Vairums no šiem transporta līdzekļiem ir pasažieru autobusi un trolejbusi, tāpēc to kustība palēninājums līdz pat tās nobloķēšanai ietekmē daudzu cilvēku izredzes darbā vai kur citur nonākt vai arī nenonākt vajadzīgajā laikā.

Arnis Kluinis

Rīgas valstspilsētas pašvaldības Ārtelpas un mobilitātes departaments uzmundrina satiksmes sastrēgumos regulāri iesprostotos cilvēkus ar to, ka vismaz daļu no šobrīd centrālās stacijas un starptautiskās autoostas apkārtnē notiekošajiem darbiem ir plānots pabeigt šajā rudenī. Oficiāli noteikts tā, ka Gogoļa iela posmā no 13. janvāra ielas līdz Turgeņeva ielai skaitās slēgta visu citu transportlīdzekļu satiksmei, izņemot sabiedrisko transportu. Tā tam jābūt vēl līdz septembra otrajai pusei.

Jāņem vērā, ka Turgeņeva iela nodrošina izbraukšanu pa daudziem “Rīgas satiksmes” maršrutiem autobusiem no to stāvlaukuma Abrenes ielā, bet pašreizējos apstākļos pagriešanās no Turgeņeva ielas uz Gogoļa ielu ir laikietilpīgs pasākums, kas nobloķē kustību pa Gogoļa ielu.

Dabā gan neizskatās gluži tā, kā vajadzētu būt, ka pa ielu brauc tikai trolejbusi un dažāda veida autobusi un busiņi. Protams, ka brauktuvei atstāto ielu izmanto arī celtniecības materiālus pārvadājošie transporta līdzekļi un cita celtniecības tehnika. Vieglajiem automobiļiem vajadzīga piekļuve Satiksmes ministrijai un citām autovadītāju darba vai mītņu vietām un vēl citi automobiļi šajā jūklī šķiet iekļuvuši pārpratumu dēļ.

Lai mazinātu risku kavēt sevi un citus, pašvaldība piedāvā vietni ar labiem padomiem, kuru ievērošana kļūst nereāla tieši tur, kur transporta līdzekļu skaits un masa vislielākā.

Rīga

Aizraujošā cīņā, kas notika “Dzintara” rūpnīcas teritorijā, 30 valstu konkurencē pirmoreiz tika noskaidroti pasaulē labākie ielu futbolisti 3 pret 3. Karstu emociju atmosfērā spriedze bija jūtama ikkatrā spēlē, jo visas komandas rādīja labāko sniegumu. Pēc nervus kutinošām desmit fināla minūtēm uzvarētāju kroni mājup aizveda Nīderlandes komanda “Streetkings”, kura tikai ar grūtībām izkļuva no apakšgrupas.