Rallijā Liepāja-Ventspils notiek otrās dienas sacensības

Šodien Eiropas autorallija čempionāta (ERC) otrā posma Liepāja-Ventspils ietvaros tiek aizvadītas otrās dienas sacensības.Sportisti šodien sacentīsies sešos ātrumposmos mazliet vairāk nekā 91 kilometra garumā.

Pirmajam ātrumposmam starts tiks dots plkst.10.20, bet pēdējam - plkst.17.20.

Pēc piektdien veiktajiem pirmajiem trijiem ātrumposmiem ERC ieskaitē līderis ir īrs Kreigs Brīns ("Peugeot 207"), bet labākais no Latvijas pārstāvjiem ir Raimonds Kisiels ("Mini JCW RRC"), kuram septītā pozīcija.

Brīns par 6,4 sekundēm apsteidz vairākkārtējo Somijas čempionu Jari Ketomā ("Ford Fiesta RRC"), bet trešais pašlaik ir franču autosporta leģenda Fransuā Delakūrs ("Peugeot 207"), kurš Brīnam zaudē 12,1 sekundi. Labākais no Latvijas braucējiem Kisiels pēc pirmās dienas līderim zaudē minūti un 1,0 sekundes.

ERC ieskaitē dalību sacensībās turpina visas 37 ekipāžas. No pārējiem Latvijas pārstāvjiem Aivis Egle ("Mitsubishi Lancer Evo X") ieņem devīto vietu, Emīls Blūms ("Ford Fiesta") atrodas 21.pozīcijā, Ralfs Sirmacis ("Ford Fiesta") ieņem 23.vietu, Guntis Lielkājis ("Ford Fiesta") un Kristaps Feldmanis ("Ford Fiesta") atrodas attiecīgi 27. un 28.pozīcijā, bet Vasīlijs Grjazins ("Mitsubishi Lancer Evo IX") ieņem 36.vietu.

Piektdien un sestdien sacensību ietvaros tiek aizvadīts arī Latvijas autorallija čempionāta sezonas pirmais posms.

Šeit kopējā ieskaitē līderis ir krievs Aleksejs Lukjanuks ("Mitsubishi Lancer Evo X"), kurš par 2,5 sekundēm apsteidz Jāni Vorobjovu ("Mitsubishi Lancer Evo X"). Savukārt trešais 3,6 sekundes aiz līdera ir Mārtiņš Svilis ("Mitsubishi Lancer Evo VIII").

Prestižajā N4 klasē vadošo divnieks ir nemainīgs, bet trešais pašlaik ir igaunis Timmu Kērge ("Mitsubishi Lancer Evo IX"). Svilis tikmēr ir līderi A+ klasē, kamēr R4 klasē līderis ir Jānis Feldmanis ("Mitsubishi Lancer Evo X").

Latvijas autorallija čempionāta otrais posms sacensību ietvaros tiks aizvadīts svētdien.

ERC braucēji paralēli var saņemt bonusa punktus par katru dienu, bet rallijā Liepāja-Ventspils tie tiek piešķirti vien par sestdienu un svētdienu, jo piektdienas ātrumposmi bija nedaudz par īsu.

Svētdien pirmais ātrumposms notiks jau plkst.9, bet kopumā tiks veikti seši "dopi". Sestdienas un svētdienas pēdējie ātrumposmi būs ļoti interesanti skatītājiem, jo sacensības risināsies Ventspils slēpošanas kalnā "Lemberga hūte".

Sacensības Liepāja-Ventspils ir vienīgais īstais ziemas rallijs šī gada ERC kalendārā.

ERC pirmajā posmā, kas janvāra sākumā notika Austrijā, ļoti dramatiskā cīņā uzvarēja Čehijas sportists Jans Kopeckis, tomēr uz Latviju nav atbraucis neviens no sportistiem, kas pirmajā posmā tika pie punktiem.

Kopumā šosezon tiks aizvadīti 13 ERC posmi, un sportisti var cīnīties par titulu, arī nepiedaloties visos sezonas posmos, - tiks ņemti vērā viņu labākie četri rezultāti no pirmajiem septiņiem un arī labākie četri no pēdējiem sešiem sezonas posmiem.

Līdz ar 2013.gadu ERC piedzīvos būtiskas izmaiņas sportiskajā formātā. Ar Starptautiskās Automobiļu federācijas (FIA) lēmumu čempionāta rīkošana uz nākamajiem desmit gadiem uzticēta "Eurosport Events". Tie iepriekš izveidojuši veiksmīgo "Intercontinental Rally Challenge" (IRC) projektu, kas tika uzskatīts par otro spēcīgāko rallija čempionātu pasaulē. Šogad šie divi čempionāti (ERC un IRC) apvienoti, par pamatu ņemot tieši IRC formātu, radot spēcīgu un skatītājiem aizraujošu sezonu.

Izmainīts arī ERC sportiskais formāts, kurā vairs nav ierasto koeficientu un zonu. 2013.gada kalendārā iekļauti 13 vienādas nozīmes posmi - septiņi asfalta seguma, četri grants un divi sniega seguma ralliji, kas no janvāra līdz novembrim notiks dažādās vietās Eiropā. Būtiski, ka autosportistiem nebūs jāpiedalās noteiktā minimālajā skaitā sacensību - čempionāta kopvērtējumā tiks ieskaitīti četri labākie rezultāti no pirmajiem septiņiem posmiem un labākie četri rezultāti no pēdējiem sešiem posmiem.

Zīmīgi, ka šī nav pirmā reize, kad Latvijā un arī Liepājā notiek Eiropas čempionāta posms, - 2003.gadā Eiropas čempionāta posma statuss bija rallijam "Kurzeme", tomēr tas bija ar zemu koeficientu, kas neradīja augstu prestižu.

Svarīgākais