Izbeidzot līgumattiecības ar sakaru operatoru “Tele2”, klients apkalpošanas centrā atdošanai nogādā nomāto interneta rūteri. Tur “Tele2” darbinieks saskata uz ierīces niecīgu, knapi saskatāmu švīku, par ko cenšas aizejošo klientu “izžmiegt kā citronu”: prasa samaksāt par rūteri gandrīz 400 eiro, vēsta "Bez Tabu".
Gatis Jelgavas novadā, lauku reģionā dzīvojošajai mātei un viņas dzīvesbiedram vasarā palīdzēja sagādāt “Tele2” mobilo internetu. Ģimene vīlās pakalpojumā. Šoruden “Tele2” piekrita līguma laušanai, nevēršoties par to ar sankcijām pret klientu.
Izbeidzot līgumattiecības, nogādāja klientu centrā Jelgavā nomāto 5G rūteri. Pēc tā apskatīšanas darbinieks nolēma aizejošo klientu “izžmiegt kā citronu”, raidījumam sacīja Gatis.
"Aiznesot to rūteri, lai lauztu līgumu, pateica, ka jāsamaksā pilna cena par rūteri, jo atrada uz tā mazu švīciņu. It kā esam sabojājuši rūteri. Ir ļoti jāpiepūlas, lai to švīciņu saskatītu."
“Tele2” pārstāvis Oskars Fīrmanis norādīja, ka, paņemot rūterus no klientiem, tos mēdz realizēt, vēlāk izsniedzot citam klientam.
"Savācot rūteri tiek pārbaudīti funkcionāli. Pārliecinās, vai tie darbojas. Nepiedāvājam citiem klientiem rūterus, kas ir ar vizuāliem defektiem. Tas nozīmē, ka rūteris, savācot no klienta, tiek vizuāli pārbaudīts un tikai tad piedāvāts citiem klientiem. Šajā gadījumā ir šis vizuālais defekts, kā dēļ tāpat vien atpakaļ pieņemt nevaram."
Gatis uzskata, ka “Tele2” ieciklēšanās uz knapi saskatāmo švīku ir neadekvāta un ka “piekasās” nevietā. Tikmēr sakaru operatora pārstāvis Fīrmanis raidījumam sacīja, ka “nepiekasās” par skrambu, bet gan par iespējamu nopietnāku defektu. Tam priekšvēstnesis varot būt tieši šī skramba. “Tele2” pārstāvis sacīja, ka švīka var liecināt par mehānisku bojājumu, piemēram, ka tā radusies, nometot vai atsitot ierīci. Pirms ierīci savākt no klienta bez sankcijām un vēlāk izsniegt citam klientam ir jāpārliecinās, vai tajā neslēpjas nopietnāks defekts, kas ietekmē rūtera darību. Rūteris esot jāpārbauda ekspertīzē, pēc kuras būs skaidrs, vai tā tā sabojāta un vai aizejošajam klientam par to jāsamaksā.
Gatis gan sacīja, ka par ekspertīzi viņam pirmā dzirdēšana, uzsverot, ka klientu apkalpošanas centrā runa bija tikai par švīku, par kuru lika maksāt.