"Norse Atlantic” apstiprina, ka avioreisi no Rīgas uz ASV ir reāla iespēja

© Unsplash

Aviokompānija "Norse Atlantic Airways", kas veic tālos lidojumus no Eiropas uz ASV, Rīgā ir izveidojusi administratīvo centru, kurā ar laiku būs vismaz 80 darba vietas un tiks vadīta visa aviokompānijas darbība. "Norse Atlantic Airways" dibinātājs un izpilddirektors Bjorns Tore Larsens intervijā aģentūrai LETA saka, ka Rīga izvēlēta, jo šeit ir pieejami cilvēki ar nepieciešamajām prasmēm. Nākotnē varētu būt iespējams arī tiešais avioreiss no Rīgas uz Ameriku, bet Larsens pagaidām atturas minēt, kad tas varētu notikt.

Kā intervijā atklāj Larsens, “Mēs vērtējām dažādas valstis un skatījāmies arī to, kur ir citas aviosabiedrības, un Baltijas reģionā bija izvietots diezgan daudz aviosabiedrību. Mēs atklājām, ka šajā reģionā ir diezgan laba kompetence, cilvēki ar pareizo attieksmi un pareizajām prasmēm, kas mums ir vajadzīgas. Tāpēc mēs īpaši izpētījām, kura no Baltijas valstīm vislabāk atbilstu mūsu mērķim, un mūsu izvēle bija Rīga. Pirmkārt, tā ir piekļuve pareizajiem cilvēkiem, un otrs bija savienojamība, jo ir viegli lidot uz un no Rīgas ar daudziem tiešajiem lidojumiem. Taču pats svarīgākais bija cilvēki.”

Cik lielas investīcijas jūs pašlaik ieguldāt?

Mūsu galvenais ieguldījums būs cilvēki, un mēs nodrošināsim vismaz 80 pastāvīgas darba vietas. Nākotnē, domāju, ir liela iespēja, ka mēs paplašināsimies, jo, manuprāt, Rīga var būt interesanta vieta arī mūsu lidojumiem.

Ja mēs runājam par ilgtermiņa plāniem, vai "Norse" varētu nodrošināt lidojumus uz Rīgu?

Jā, mēs domājam, ka nākotnē tā varētu būt reāla iespēja.

Cik tuvā nākotnē?

To es pagaidām nevaru jums pateikt. Es gribu teikt, ka mēs šobrīd šo iespēju izskatām, bet es nevaru nosaukt konkrētu laika grafiku, tas ir atkarīgs no vairākiem faktoriem. Taču mūsu mērķis ir panākt, lai Latvija kļūtu par vienu no mūsu galamērķiem.

Arī Rīgas lidostas pārstāvjiem ir cerības, ka jūs nākotnē varētu sākt lidojumus no Rīgas uz ASV, jo jums ir atbilstoša tipa lidmašīnas. Vai tas ir reāli?

Es domāju, ka tas ir reāli. Tomēr, kā jau es teicu, ir jāsakrīt kopā vairākiem puzles gabaliņiem. Mums ir nepieciešams valdības atbalsts, lai pārliecinātos, ka biznesa plāns darbojas, un tā tālāk. Bet es domāju, ka tas ir reāli tāpēc, ka šodien šādu savienojumu nav un, lai nokļūtu uz ASV, jums ir jālido caur citām vietām. Šis reģions pats par sevi ir pelnījis savienojamību ar Ameriku, un, manuprāt, tam ir tirgus.

Cik ilgs varētu būt lidojums, piemēram, no Rīgas uz Ņujorku?

Droši vien kādas astoņas stundas.

Latvijā ir tikai divi miljoni iedzīvotāju. Vai tas nevar būt šķērslis šāda lidojuma izveidei?

Mūsu tirgus tad būtu viss Baltijas reģions, jo Rīga būs dabiska izvēle arī daudziem cilvēkiem no Igaunijas un Lietuvas. Un tad jums ir aptuveni 6,5 miljoni cilvēku, kas ir pienācīgs tirgus lielums.

Bizness

Aviokompānija "Norse Atlantic Airways", kas veic tālos lidojumus no Eiropas uz ASV, Rīgā ir izveidojusi administratīvo centru, kurā ar laiku būs vismaz 80 darba vietas un tiks vadīta visa aviokompānijas darbība. "Norse Atlantic Airways" dibinātājs un izpilddirektors Bjorns Tore Larsens intervijā aģentūrai LETA saka, ka Rīga izvēlēta, jo šeit ir pieejami cilvēki ar nepieciešamajām prasmēm. Nākotnē varētu būt iespējams arī tiešais avioreiss no Rīgas uz Ameriku, bet Larsens pagaidām atturas minēt, kad tas varētu notikt.

Svarīgākais