Magonis: Valstī jābūt vienotai attieksmei pret infrastruktūru

© publicitātes

Valstī jāvalda vienotai attieksmei pret infrastruktūras objektiem - dzelzceļu un autoceļiem, tāpēc vai nu abi ir jādotē, vai arī jāiekasē samaksa gan par dzelzceļa, gan autoceļu lietošanu, šodien diskusijā par Latvijas konteineru tranzīta attīstības potenciālu sacīja VAS "Latvijas Dzelzceļš" (LDz) prezidents Uģis Magonis.

"Dzelzceļš kravu pārvadājumos konkurē gan ar autotransportu, gan ar jūras transportu, taču dzelzceļa infrastruktūras lietotāji par to maksā, savukārt autoceļu lietošana Latvijā ir bez maksas, turklāt autoceļu uzturēšana no valsts puses vēl arī tiek dotēta," norādīja Magonis.

Viņš sacīja, ka konteineru pārvadājumos galvenais konkurētspējas rādītājs ir ātrums, tāpēc Latvija kopā ar kaimiņvalstīm strādā pie elektroniskās muitas deklarēšanas sistēmas ieviešanas, lai samazinātu laiku, ko konteinervilcieni pavada uz robežām.

"LDz arī cenšas saviem partneriem panākt pretī dzelzceļa tarifu jautājumos, taču par dzelzceļa lietošanu vienalga jāmaksā. Vai nu jāievieš maksa arī par autoceļu lietošanu, vai arī jādod dotācijas dzelzceļam, pretējā gadījumā zaudēsim savu konkurētspēju - Rīga nav vienīgais tranzīta koridors, caur kuru var kursēt konteinervilcieni," uzsvēra Magonis.

Ekonomika

Kopējais valsts parāds jau tagad ir lielāks par Latvijas gada budžetu, bet, lai finansētu visus nākamajā gadā ieplānoties tēriņus, tas pieaugs vēl par aptuveni pusotru miljardu eiro, vēsta LTV raidījums “de facto”. Parāda apmērs gan nebūtu nekas ārkārtējs, īpaši salīdzinoties ar citām valstīm. Taču pesimistiskās ekonomikas prognozes, lielais budžeta deficīts un kredītreitingu aģentūru lielāka skepse par Latvijas situāciju uz parāda audzēšanu liek raudzīties ar lielāku piesardzību.

Svarīgākais