Magonis: Valstī jābūt vienotai attieksmei pret infrastruktūru

© publicitātes

Valstī jāvalda vienotai attieksmei pret infrastruktūras objektiem - dzelzceļu un autoceļiem, tāpēc vai nu abi ir jādotē, vai arī jāiekasē samaksa gan par dzelzceļa, gan autoceļu lietošanu, šodien diskusijā par Latvijas konteineru tranzīta attīstības potenciālu sacīja VAS "Latvijas Dzelzceļš" (LDz) prezidents Uģis Magonis.

"Dzelzceļš kravu pārvadājumos konkurē gan ar autotransportu, gan ar jūras transportu, taču dzelzceļa infrastruktūras lietotāji par to maksā, savukārt autoceļu lietošana Latvijā ir bez maksas, turklāt autoceļu uzturēšana no valsts puses vēl arī tiek dotēta," norādīja Magonis.

Viņš sacīja, ka konteineru pārvadājumos galvenais konkurētspējas rādītājs ir ātrums, tāpēc Latvija kopā ar kaimiņvalstīm strādā pie elektroniskās muitas deklarēšanas sistēmas ieviešanas, lai samazinātu laiku, ko konteinervilcieni pavada uz robežām.

"LDz arī cenšas saviem partneriem panākt pretī dzelzceļa tarifu jautājumos, taču par dzelzceļa lietošanu vienalga jāmaksā. Vai nu jāievieš maksa arī par autoceļu lietošanu, vai arī jādod dotācijas dzelzceļam, pretējā gadījumā zaudēsim savu konkurētspēju - Rīga nav vienīgais tranzīta koridors, caur kuru var kursēt konteinervilcieni," uzsvēra Magonis.

Ekonomika

Demogrāfijas rādītāji iezīmē nākotnes pensionāru ainu drūmās krāsās. Jau pēc 25 gadiem, šodienas darbinieks, dodoties pelnītā atpūtā, pensijā saņems tikai trešdaļu no vidējās algas valstī. Atrast naudu, lai izmaksātu pensijas, valstij būs grūti. Taču ar saviem šī brīža lēmumiem valsts grib apsolīt maksāt vēl vairāk. Latvijas Televīzijas raidījums “de facto” ziņo, ka 1% pārnese uz 1. pensiju līmeni četru gadu laikā papildinās speciālo budžetu par 616 miljoniem eiro, bet par atmaksu nākotnē skaidras vīzijas nav.

Svarīgākais