Opolais debiju Ņujorkas Metropolitēna operā augsti novērtējuši gan skatītāji, gan kritiķi

Aizvadītajā nedēļā latviešu operdziedātājas Kristīnes Opolais debiju Ņujorkas Metropolitēna operā Magdas lomā Džakomo Pučīni operā "Bezdelīga" augstu novērtējuši ne tikai skatītāji, bet arī kritiķi.

Latvijas operzvaigznes skatuves partneris šajā izrādē bija tenors Džuzepe Filjanoti, bet pie diriģenta pults bija Jons Merins, aģentūru LETA informēja Latvijas Nacionālās operas sabiedrisko attiecību vadītāja Ieviņa Ancena.

Recenzijas par dziedātājas debiju un brīnišķīgo tēlojumu lasāmas dažādos ārvalstu medijos.

Laikrakstā "The New York Times" minēts, ka "Bezdelīgā" Opolais pilnībā attaisnojusi uz sevi liktās cerības. Pievilcīgā sieviete ir apveltīta ar satriecoši dabisku aktiermeistarību un samtainu, pilnskanīgu balsi. "Ikvienai izdziedātajai frāzei - pat koķetējot - viņa piešķir dziļu pārdzīvojumu. Tā ir īsta drosme - ar lomu, kas tiek dziedāta pirmoreiz, debitēt Metropolitēnā," raksta laikraksts.

Savukārt "The New York Post" raksta, ka piektdienas vakarā pēc "Bezdelīgas" ovāciju laikā nomaldījies puķu pušķis trāpīja Kristīnei Opolais, bet tā bija vienīgā neveiksme latviešu soprāna spožajā debijā Metropolitēna operā. Viņas brīnišķīgā balss pārvarēja daudzos izaicinājumus, ko paredz Parīzes kurtizānes Magdas loma, izdzīvojot sapni par patiesu mīlu Pučīni 1917.gada operā. Pirmā cēliena skumju pilnajā ārijā Canzone di Doretta mirdzoši plūda augstās notis, bet vēlāk lielo Metropolitēna zāli pārliecinoši piepildīja pilnskanīgie si un do.

"Lai gan "Bezdelīga" nepieder slavenākajiem pasaules šedevriem, Opolais, šķiet, dzīvoja tajā, izrādes gaitā kļūstot arvien pārliecinošāka un izstarojot auru - tādu, kas liek viņai sekot un iejusties viņas tēlā - un tas raksturo zvaigzni. Viņa bija īpaša un maģiska; pats emocionalitātes un sāpju iemiesojums. Viņa ir māksliniece ar spožu nākotni; Ņujorka būs laimīga, ja viņa tur dziedās," vēsta "The New York Observer".

Savukārt "Latinospost.com" rakstītā recenzijā minēts, ka būdama vien 33 gadus veca, Opolais ir pilnīgi nobriedusi māksliniece, kas pārvalda savu balsi un eleganti izjūt skatuvi. Viņas balss ir tumša, varena un sulīgām krāsām piepildīta.

Kā ziņots, Metropolitēna operas mājaslapā publicētajā intervijā dziedātāja atzīst, ka Pučīni ir viens no viņas iemīļotākajiem komponistiem. Opera "Bezdelīga" nav tik dramatiska kā "Toska" vai "Madama Butterfly", vai "Bohēma", un tajā neviens neiet bojā. Taču tas ir lirisks, poētisks un ļoti romantisks stāsts par mīlestību, un mūzika ir pilna kaislību. "Man ar to pietiek, lai iemīļotu šo operu," atzīst dziedātāja.

Dziedātāja domā, ka operas "Bezdelīga" varonē Magdā ir nedaudz Violetas, nedaudz Manonas un Mimī, taču Magda ir mazāk traģiska. Viņa ir vienkārši skaista, jauna sieviete, kura vēlas mīlēt un tikt mīlēta un alkst īstu attiecību.

Janvārī plānotas piecas operas "Bezdelīga" izrādes.

Šopavasar dziedātāja uzstāsies arī citos slavenos opernamos. Martā Opolais plāno atgriezties Londonas Karaliskajā Koventgārdena operā, šoreiz dziedot Pučīni operas "Toska" titulvarones Toskas lomu, savukārt aprīlī soprāns Vīnes Valsts operā atkal iejutīsies Mimī lomā Pučīni operā "Bohēma". Aprīlī Opolais dziedās arī Amēliju Džuzepes Verdi operas "Simons Bokanegra" koncertiestudējumā, kas tiks atskaņots Vīnes koncertzālē.

No 2003.gada līdz 2007.gadam Opolais bija Latvijas Nacionālās operas soliste. Opolais ir arī divkārtēja Latvijas Lielās mūzikas balvas laureāte, šo balvu iegūstot 2006.gadā un 2011.gadā.

Dziedātāja jau viesojusies nozīmīgākajos pasaules operteātros - Vīnes Valsts operā, Berlīnes Valsts operā, Milānas "La Scala" un citviet.

2010./2011.gada sezonā viņa ar titullomu Antonīna Dvoržāka operā "Nāra" debitēja Bavārijas Valsts operā Minhenē, iegūstot Bavārijas laikraksta "Abendzeitung" balvu "Gada zvaigzne 2010". Pēcāk dziedātāja debitēja arī Londonas Karaliskajā Koventgārdena operā ar titullomu Pučīni operā "Madama Butterfly".

Izklaide

Muzikāli un cilvēcīgi atšķirīgi, bet stāstā vienoti – četri radošo industriju pārstāvji Abra, Sniegs, Upelnieks un Bārda piedāvā dziesmu “Garā”. “Stāstot personīgās pieredzes un pārdomas par nonākšanu dzīves grūtībās, dziesmā izskan aicinājums nevis grimt dziļāk problēmās, bet raudzīties uz augšu – meklēt izeju un risinājumu,” tā šī negaidītā četrotne piesaka šo dziesmu.

Svarīgākais