"Rail Baltica" projekts patlaban vistālāk ticis Latvijā

© f64

Eiropas platuma sliežu projekts "Rail Baltica" trīs Baltijas valstīs patlaban vistālāk ticis Latvijā, intervijā LNT raidījumā "900 sekundes" sacīja Baltijas valstu kopuzņēmuma "RB Rail" vadītāja Baiba Rubesa.

Kā norādīja uzņēmuma vadītāja, Latvijā ir pabeigtas nacionālās sabiedriskās apspriedes, kas turklāt vērtējamas kā ļoti veiksmīgas, jo sniegušas risinājumus par vietām, kur būvēt sliedes.

Tikmēr, piemēram, Igaunijā viens no sliežu posmiem plānots caur nacionālo parku, līdz ar to ir vides aizstāvju iebildumi.

Rubesa apliecināja, ka kopumā projekts virzās uz priekšu atbilstoši tam, lai 2020.gadā to varētu sākt būvēt. Viņa arī atgādināja, ka būvdarbi līdz tam nenotiks, bet nākamajos gados notiks izpētes darbi. Uzņēmuma vadītāja piebilda, ka sabiedrībai tuvākajā laikā visinteresantākais varētu būt dizaina konkursi Rīgas dzelzceļa stacijai un atzaram uz lidostu.

Projekta pirmie praktiskie rezultāti iedzīvotājiem varētu būt 2025.gadā, kad saskaņā ar plānu ar vilcienu varēs no Rīgas centra aizbraukt uz lidostu. Savukārt, piemēram, uz Berlīni pa sliedēm varēs nokļūt aptuveni 2030.gadā.

Kā ziņots, "Rail Baltica" projekts paredz jaunas 1435 milimetru jeb Eiropas standarta platuma dzelzceļa līnijas izbūvi Baltijas valstīs, lai ar ātru un videi draudzīgu dzelzceļa transporta satiksmi savienotu metropoles - Tallinu, Rīgu, Kauņu, Varšavu un Berlīni.

"Rail Baltica" projekta pirmajā kārtā Latvijai Brisele piešķīrusi 238 miljonus eiro, kas pārsvarā paredzēti dzelzceļa posma no Rīgas Centrālās stacijas līdz lidostai būvniecībai. Trim Baltijas valstīm kopā šim projektam līdz 2020.gadam ir piešķirti 442,2 miljoni eiro jeb līdzfinansējums 81,83% apmērā.

Svarīgākais