Valsts prezidents apmeklē "Latvijas dzelzceļu"

29.novembrī valsts akciju sabiedrībā "Latvijas dzelzceļš" (LDz) viesojās Latvijas Valsts prezidents Andris Bērziņš.

A.Bērziņš tikās ar LDz un tā meitassabiedrību vadītājiem, lai labāk iepazītos ar nozares prioritātēm un plānotajiem projektiem pirms gaidāmās Baltijas valstu prezidentu tikšanās, kurā paredzēts pārrunāt arī virkni ar dzelzceļa nozari saistītu jautājumu.

Prezidents A.Bērziņš izrādīja interesi par LDz investīciju politiku un īpaši plānoto Latvijas dzelzceļu elektrifikācijas projektu. LDz prezidents Uģis Magonis uzsvēra, ka LDz, plānojot savus izdevumus, allaž bijis ļoti piesardzīgs un ieguldījis līdzekļus tikai tajos projektos, par kuriem ir skaidra pārliecība, ka ieguldītie līdzekļi atmaksāsies un, dzelzceļa elektrifikācija ir viens no šādiem projektiem. "Īstenojot šo projektu dzelzceļš kļūs ne tikai ekoloģiskāks, bet arī daudz efektīvāks, jo elektrolokomotīves ir daudz jaudīgākas - ar tām var vilkt garākus sastāvus. Bez tam esošais elektrotīkls ir būvēts pagājušā gadsimta piecdesmitajos gados un tas ir jāatjauno tik un tā. Mēs piedāvājam to modernizēt un papildus elektrificēt arī maģistrālās līnijas," projekta nozīmību skaidro U.Magonis.

Atsevišķa saruna tika veltīta jautājumiem par šobrīd aktuālo RailBaltica2 projektu - jaunu Eiropas platuma (1435 mm) ātrgaitas dzelzceļa līnijas izbūvi no Tallinas līdz Lietuvas-Polijas robežai, pa kuru varētu kursēt gan pasažieru, gan kravas vilcieni.

Koncerns Latvijas dzelzceļš sastāv no valdošā uzņēmuma VAS Latvijas dzelzceļš un piecām meitassabiedrībām - AS LatRailNet, kas veic infrastruktūras maksas noteikšanu un dzelzceļa infrastruktūras jaudas sadali, SIA LDz Cargo, kas nodrošina dzelzceļa kravu pārvadājumus un starptautiskos pasažieru pārvadājumus; infrastruktūras būvniecības un uzturēšanas uzņēmuma SIA LDz Infrastruktūra; ritošā sastāva remonta un uzturēšanas uzņēmuma SIA LDz Ritošā sastāva serviss, kā arī apsardzes uzņēmuma SIA LDz Apsardze.

Svarīgākais