Daugavpils būvniecības tehnikums attīsta būvniecības nozares metodiskās virsvadības virzienu

Daugavpils būvniecības tehnikums – mūsdienīga profesionālās izglītības iestāde ar mācību iespējām katram  © Publicitātes foto

Piedzīvojot globālas pārmaiņas izglītībā kopumā un izjūtot to, ka pārmaiņas ir dubultas – zaļās un digitālās –, pārkārtošanās maina veidu, kā mēs dzīvojam, strādājam un veidojam sinerģiju, mūžizglītībai jākļūst par realitāti un profesionālajai izglītībai jākļūst pievilcīgai, inovatīvai un personalizētai.

Daugavpils būvniecības tehnikums (DBT) ir kļuvis par reģionālu profesionālās izglītības kompetences centru, kas kalpo par vienotu septiņu nozaru profesionālās izglītības ieguves platformu gan Daugavpilī, gan Latgales reģiona novados (Ludza, Višķi, Dagda) un valsts līmeņa būvniecības nozares metodisko virsvadītāju un līderi, sekmējot būvniecības nozares profesionālās izglītības satura, programmu attīstības un kvalitātes pilnveidi un nodrošinot izcilības un labās prakses ieviešanu.

Attīstot būvniecības nozares metodiskās virsvadības virzienu, par galveno prioritāti ir izvirzīta sadarbība ar nozari un profesionālās izglītības satura atbilstības attīstība darba tirgus prasībām, profesionālās izglītības pedagogu tālākizglītība un jaunāko būvniecības nozares tendenču ieviešana pedagogu darbā.

DBT izglītības metodiķi diskutē par integrēto mācību moduļu īstenošanas iespējām profesionālajā izglītībā / Publicitātes foto

Būvniecības nozares profesionālās izglītības programmu metodiskā atbalsta centra (MAC) mērķis - sniegt metodisko atbalstu profesionālās izglītības īstenotājiem Būvdarbu, Būvniecības, Siltuma, gāzes un ūdens tehnoloģiju izglītības programmu jomā šādās profesionālās izglītības kvalifikācijās: betonēšanas tehniķis, betonētājs, būvstrādnieks, sausās būves tehniķis, sausās būves montētājs, krāšņu un kamīnu mūrnieks, mūrnieks, apdares darbu tehniķis, apdares darbu strādnieks, inženierkomunikāciju tehniķis, inženierkomunikāciju montētājs, būvkonstrukciju montētājs ar specializāciju: metāla būvkonstrukciju montētājs, dzelzsbetona būvkonstrukciju montētājs, stikloto būvkonstrukciju montētājs, koka būvkonstrukciju montētājs.

Tehnikums var sniegt metodisko atbalstu visām tām profesionālās izglītības iestādēm, kuras īsteno mācību programmas šajās kvalifikācijās izglītības satura veidošanā, programmu izstrādē un pedagogu tālākizglītībā.

Izglītība

Skolu tīkla sakārtošana tiek viļāts kā karsts kartupelis – lai arī lēmumu par skolu slēgšanu vai reorganizēšanu pieņem pašvaldība, tomēr Izglītības un zinātnes ministrijas (IZM) lēmumi rada apstākļus, lai tās rīkotos veicīgāk, ja vēlas no valsts saņemt finansiālu atbalstu. Mērķis jau ir saprotams – tiek solīts taisnīgs atalgojums pedagogiem un izglītības kvalitātes latiņas celšana. Taču katras skolas likvidācija atstāj negatīvas sekas uz konkrētās apdzīvotās vietas attīstību. Un statistika vēsta: 1998./1999. mācību gadā Latvijā bija 1074 vispārizglītojošās skolas, bet šajā mācību gadā 605.

Svarīgākais