Citādam mācību gadam piestāv citāda ekskursija, tāpēc Ventspils Digitālais centrs aicina skolēnus neatteikties no neatņemamas skolas gaitu sastāvdaļas un doties citādā ekskursijā “Attālītis”! Klasēm no visas Latvijas ir lieliska iespēja kopā ar Digitālā centra pasniedzējiem piedalīties attālinātās tehnoloģiju darbnīcās un aizraujoši pavadīt laiku, darbojoties gan digitāli dažādās programmās, gan praktiski ar materiāliem, ko Digitālais centrs nosūtīs ar “Omniva” starpniecību!
Pavisam tiek piedāvātas 9 dažāda veida attālinātās tehnoloģiju darbnīcas par dažādām tēmām, kas sniegs iespēju skolēniem gan apgūt jaunas programmas, gan radošā un izklaidējoša veidā darboties, rezultātā iegūstot gan digitālu, gan taustāmu rezultātu. Ikviena no šīm darbnīcām sadarbībā ar skolu tiek organizēta tiešsaistē. Darbnīcas iespējams organizēt, gan skolēniem esot skolā - klasē, gan atrodoties pie datora mājās.
Būtisks nosacījums dalībai “Attālītī” ir datora un interneta esamība. “Attālīša” darbnīcas veidotas noteiktiem vecumposmiem un plānotas tā, lai skolēniem nodrošinātu radošu un aizraujošu darbošanos.
Lai piedalītos citādā ekskursijā “Attālītis”, klasei sākotnēji jāizvēlas darbnīca, pēc tam attiecīgi seko trīs attālinātās ekskursijas veidi, kas sevī ietver darbošanos tiešsaistē ar Digitālā centra pasniedzēju, nepieciešamo izejmateriālu saņemšanu ar “Omniva” starpniecību un darbošanos tiešsaistē ar Digitālā centra pasniedzēju, vai otrādi - darbošanos tiešsaistē ar Digitālā centra pasniedzēju un tad gatava darbiņa saņemšanu ar “Omniva” starpniecību.
Iepazīsties ar Ventspils Digitālā centra citādas ekskursijas “Attālītis” daudzveidīgo piedāvājumu un izvēlies savai klasei vispiemērotāko!
Klasēm, kuras vēlas darboties tikai tiešsaistē, būs piemērotas darbnīca “Veido spēli vai animāciju”, kurā, darbojoties ar planšetdatoru vai telefonu, būs jāizveido pašam sava spēle vai animācija, “Pyton programmēšanas darbnīca”, kurā skolēniem būs iespēja iepazīt programmēšanas valodas Pyton pamata elementus, izveidojot oriģinālu un radoši zīmējumu, kā arī “Tālruņa aplikācijas darbnīca”, kuras ietvaros skolēni iepazīsies un darbosies ar tiešsaistes rīku Metaverse Studio, kuru iespējams izmantot paplašinātās jeb papildinātās realitātes uzdevumu izveidei un realizēšanai. Skolēni iepazīs minētā rīka pamatfunkcijas, lai varētu patstāvīgi veikt darbnīcas galveno uzdevumu - aplikācijas izveidi tālrunim.
Tiem, kuri vēlas ne tikai darboties tiešsaistē, bet arī pēc tam saņemt taustāmu rezultātu, piemērotas būs
“Reklāmdrukas darbnīca”, kurā skolēniem būs iespēja izvēlēties, kādam dizaina priekšmetam veidot dizainu, kopā ar Digitālā centra pasniedzēju izveidot maketu kādā no bezmaksas internetā pieejamām programmām, un pēc tam saņemt apdrukātu izvēlēto priekšmetu, piemēram krūzīti vai t-kreklu. “Termodrukas darbnīcas” ietvaros skolēni ar Digitālā centra pasniedzēju tiksies divas reizes. Pirmajā reizē tiks veidots makets drukai uz t-krekla vai somas, izveidotos maketus skolēni elektroniski nosūtīs Digitālajam centram, kur tie tiks izdrukāti uz speciāla materiāla, savukārt izdrukātos darbus centrs nosūtīs atpakaļ skolēniem, un tad, otrajā nodarbībā, skolēni savus izveidotos maketus paši pārnesīs uz izvēlēto dizaina priekšmetu. “3 dimensiju (3D) darbnīcā” skolēni iepazīs 3 dimensiju programmu TinkerCad un gūs ieskatu 3D objektu veidošanā, kā arī izveidos 3D formu vai objektu, kuru Digitālais centrs pēc tam izdrukās ar 3D printeri un gatavos darbiņus nosūtīs skolēniem.
Trešajā variantā, kurā skolēni sākotnēji saņem nepieciešamos izejmateriālus un pēc tam tiešsaistē tiekas ar Digitālā centra pasniedzēju, iespējams izvēlēties “Gaismas diožu kartīšu darbnīcu”, kuras laikā skolēni interaktīvā un praktiskā veidā apgūst fizikas tēmas pamatus par elektronisko shēmu izveidi, baterijām un gaismas diožu kartīšu izveidi. Skolēni veidos savu gaismas diožu apsveikumu kartīti, kā arī apgūs elektrisko shēmu zīmēšanu tiešsaistē. “Binārā koda aproces darbnīcu”, kurā skolēni izveidos vienkāršu šifru, pārveidojot burtus, kā arī darbosies ar Morzes ābeci un policijas kodu, no pērlītēm un elastīgā diega veidos aproce binārajā kodā, atainojot savu vārdu. “Pikseļu mākslas darbnīcu”, kurā skolēni veidos pikseļu mākslas darbu, gūstot teorētisku ieskatu par attēla mazāko elementu - pikseli un interesantus faktus par darba tēmu. Programmā Paint 3D veidos savu zīmējumu uz rūtaina pamata atbilstoši izvēlētajai tēmai un paraugam un praktiski darbosies ar plastmasas pikseļiem/pērlītēm, atveidojot zīmējumu reālā un taustāmā dizaina priekšmetā - atslēgu piekariņā.
Pilni darbnīcu apraksti un sīkāka informācija par pieteikšanos darbnīcām pieejama www.adre.se/attalitis.
Ventspils Digitālais centrs, atbilstoši programmas "Latvijas skolas soma“ nostādnēm, bagātinot kultūrizglītības pieredzi, sagatavojis arī papildus 6 tehnoloģiju darbnīcas, kurās iespējams piedalīties ar programmas finansiālu atbalstu. Vairāk par “Skolas somas” darbnīcām iespējams uzzināt šeit: www.adre.se/skolassoma.