Tuvojoties skolas gaitu sākumam, nepatīkamu dāvanu skolēniem, viņu vecākiem un visiem citiem klientiem – teju miljonam Latvijas iedzīvotāju – sarūpējusi banka “Swedbank”. 1. septembrī tiks paaugstinātas bankas pakalpojumu cenas.
Klienti par gaidāmo izmaksu pieaugumu jau ir laikus brīdināti, un kā galvenais pamatojums izmaiņām cenrādī tiek minēta klientu pieredzes uzlabošana: “Esam ieviesuši vairākus jauninājumus, padarot mūsu klientu pieredzi par vienu no modernākajām Eiropā (..) Atsevišķas pakalpojumu cenas ir pielāgotas esošajai tirgus situācijai, lai arī turpmāk varētu veltīt lielāku uzmanību tehnoloģiju uzlabošanai.” Lai nodrošinātu finansējumu šai uzlabotajai pieredzei, piemēram, konta īpašniekiem, kuri sasniegs 65 gadu vecumu, vairs netiks piemērota līdzšinējā 50% atlaide “Swedbank” maksājumu kartes ikmēneša maksai. Parastās norēķinu kartes ikmēneša maksa no 85 centiem tiek paaugstināta līdz 1,70 eiro. Tikpat būs jāmaksā arī par kredītkarti. Cena tiek paaugstināta maksājumu veikšanai filiālē un pa tālruni. Agrāk šie pakalpojumi maksāja trīs eiro, turpmāk būs pieci eiro. Jāpaskaidro, ka klātienē vai telefoniski ar pakalpojumu sniedzējiem biežāk mēdz komunicē tie cilvēki, kam nepatīk vai nepadodas darbošanās ar datoru. Arī vecāki ļaudis. Tad nu banka tagad viņus aicina pārskatīt savus paradumu un pakalpojumus izmantot attālināti ar internetbankas vai mobilās lietotnes palīdzību. Pilns izmaiņu saraksts “Swedbank” cenrādī aplūkojams ŠEIT.
“Neatkarīgā” lūdza bankai papildu skaidrojumu no 1. septembra plānotajam pakalpojumu cenu pieaugumam. Kādas tehnoloģijas plānots uzlabot, un cik šim nolūkam banka tērēs. Lūk, saņemtā atbilde:
“Lai uzlabotu savu klientu pieredzi un nodrošinātu modernu pakalpojumu sniegšanu, kas ir mūsu prioritāte kā pamats labam klientu servisam, nepārtraukti ieguldām tehnoloģiju uzlabošanā - ir projekti, kas ir iesākti, turpinās un tiek ieviesti jauni. Kā piemēru tehnoloģiju uzlabošanai klientu ērtībai var minēt jau ieviesto attālināto video konsultāciju pieejamību gan privātpersonām, gan biznesa klientiem, kā arī iespēju vecākiem attālināti atvērt kontu bankā bērnam (6-15 gadu vecam), kas īpaši būtiski gatavojoties skolas gaitu uzsākšanai.” Par iecerēto uzlabojumu faktiskajām izmaksām neatbildēja.
Pašlaik Latvijā ir ļoti augsta inflācija. Pilnīgi viss kļūst dārgāks. Pārtikas preču cenas gada laikā jūnijā bija pieaugušas par 22,5%, ar transportu saistīto preču un pakalpojumu cenas par 32%, degvielas cenas - par 60%, elektrība par 63%, bet gāzes cena jūnijā bija par 106% augstāka nekā pirms gada. Kā ziņo Finanšu ministrija, jūnijā patēriņa cenu gada inflācija jau sasniedza 19,3%, bet lielais inflācijas pīķis vēl tikai gaidāms rudenī, sākoties apkures sezonai. Uz šī fona nav nekāds brīnums, ka finanšu pakalpojumu cenas tiek palielinātas. Vienlaikus - arvien pieaug arī pašu banku labklājība. Finanšu un kapitāla tirgus komisijas publiskotie dati liecina, ka Latvijas banku sektors šogad pirmajā ceturksnī strādājis ar 68 miljonu eiro peļņu, kas ir teju par 30% vairāk nekā 2021. gada attiecīgajā periodā. Un tostarp bankas “Swedbank” ceturkšņa pārskats uzrāda būtisku peļņas kāpumu salīdzinājumā ar 2021. gadu. Šogad trīs mēnešos nopelnīti 23 miljoni eiro, pret 16 miljoniem pērn attiecīgajā periodā.
Savu artavu bankas labklājībā ir ielicis ikviens klients un no 1. septembra ieliks vēl vairāk. Tajā skaitā, lai banka uzlabotu klientu pieredzi un arī turpmāk veltītu lielu uzmanību tehnoloģiju uzlabošanai.