Skaistākās un aizraujošākās vietas Dobelē

© F64

3.lapa

Dobeles dzelzceļa stacija

F64

19. gadsimtā Latvijā tika izbūvēta dzelzceļa līnija posmā Jelgava - Mažeiķi - Liepāja, kas neskāra Dobeli. Taču kopš 1927. gada 15. augusta, pēc Glūdas - Liepājas dzelzceļa līnijas atklāšanas, vilcieni piestāja arī Dobelē. Līdz ar to radās nepieciešamība būvēt arī Dobeles stacijas ēku.

Ēkas celtniecības darbi tika veikti no 1927. līdz 1929. gadam. Ēku cēla pēc Latvijas Mākslas akadēmijas profesora Pētera Federa projekta - tā bija vienstāva mūra ēka ar jumtā iebūvētu mansarda stāvu. Tajā pašā laikā cēla arī ūdenstorni un sūkņu māju lokomotīvju ūdensapgādes vajadzībām. Gan stacijas ēka, gan ūdenstornis saglabājušies vēl šodien, un tie ir vietējas nozīmes arhitektūras pieminekļi.

1990. gada 14. jūnijā pie Dobeles stacijas ēkas, pieminot simtiem cilvēku, kam no šīs vietas sākās moku un ciešanu pilnais ceļš uz Sibīriju, tika atklāta plāksne ar uzrakstu “Tā sāpe ir mūžīga.

1941. - 1949. Dobeles un apkārtnes izvestajiem”. Kopš plāksnes atklāšanas, piemiņas dienās te arvien pulcējas dobelnieki, lai kopīgi atcerētos represijās cietušos un bojāgājušos. 2005. gadā līdzās dzelzceļa stacijai tika atklāts Komunistiskā genocīda upuru piemiņas ansamblis, kas nu daudz zīmīgāk un redzamāk atgādina par nežēlīgajām represijām Latvijas vēsturē.

Turpinājumu lasi nākamajā lapā

Novados

Daugavpils lokomotīvju remonta rūpnīca (DLRR) strauji tuvojas savai jubilejai, kura tiks atzīmēta 2026. gadā. Rūpnīca aktīvi darbojusies gan ekonomisko krīžu, gan citu kataklizmu laikos, tā regulāri maksā saviem darbiniekiem algas, valstij nodokļus, nodarbina vairāk nekā 500 darbinieku. Latvijas lepnums, smagās mašīnbūves uzņēmums, vairo savu klientu loku, dibina filiāles un modernizējas.

Svarīgākais