Atgriežas Parīzes–Berlīnes nakts vilciens – Eiropa saliedējas

© SCANPIX/IMAGO

Dzelzceļa ceļojumu cienītāji sajūsmā: atjaunotais nakts vilciena maršruts starp Parīzi un Berlīni palīdzēs cilvēkiem izjust ceļojuma prieku, Parīzes–Berlīnes "Nightjet" vilciena atdzimšana ir milzīgs stimuls dzelzceļa satiksmei visā kontinentālajā Eiropā.

Pirmais nakts vilciens starp Berlīni un Parīzi sāka kursēt pirmdienas, 11. decembra, vakarā pēc deviņu gadu pārtraukuma, aizverot ievērojamu plaisu Eiropas arvien plašākajā nakts dzelzceļa grafikā un dodot stimulu ceļotājiem, kuri meklē alternatīvu lidošanai, raksta Apvienotās Karalistes dienas laikraksta "The Guardian" interneta versija "theguardian.com". Šis dzelzceļa pakalpojums, kas tika uzskatīts par dārgakmeni Eiropas dzelzceļa ceļojumu maršrutos 2014. gadā, neskatoties uz protestiem, tika atcelts.

Nostiprinās saites starp divām Eiropas galvaspilsētām

Nikijs Gārdners, Berlīnē dzīvojošais grāmatas "Europe by Rail: The Definitive Guide" līdzautors, laikrakstam sacījis, ka jaunais "Nightjet" pakalpojums ir iedvesmojošs un būtisks ieguldījums Eiropas infrastruktūrā un integrācijā.

"Tas nostiprina saites starp divām Eiropas galvaspilsētām, kurām ir tik daudz darījumu, un tas ir arī vienkārši jauks ceļošanas veids. Jūs varat atstāt Berlīni vakarā un būt Parīzē ap pulksten 10 nākamajā rītā, pēc tam doties uz "Eurostar" dzelzceļa pakalpojumu un būt Londonā līdz pusdienlaikam," viņa sacīja. Nakts vilciens, kuru pārvalda Austrijas operators "ÖBB", piedāvās luksusa gulēšanas iespējas. Nakts vilciens aprīkots ar parastajām un luksusa guļamtelpām, ar atsevišķām vai koplietošanas telpām, dažās ar īpašām dušām un tualetēm.

Vilciens izbrauks no Berlīnes pirmdienas vakarā pulksten 20.18 un ieradīsies Parīzē pulksten 10.24 no rīta, pa ceļam apstājoties Hallē, Erfurtē, Manheimā un Strasbūrā. Austrijas valsts dzelzceļa operators "ÖBB" pakalpojumu sniegs trīs reizes nedēļā. Paredzams, ka no nākamā gada rudens pakalpojums darbosies katru dienu.

Brauciena ilgums starp abām Eiropas galvaspilsētām, kuras šķir 876 kilometri, būs apmēram 14 stundas. Tāpat plānots, ka decembrī "Nightjet" uzsāks reisu, kas savienos Briseli un Lježu ar Berlīni. Nakts vilciens kursēs trīs reizes nedēļā.

Nakts vilcieni ļauj ietaupīt laiku

Gārdners skaidrojis, ka ietaupītais laiks, ceļojot pa nakti, ir viens no faktoriem, kas padara braucienu ar vilcienu pievilcīgu, turklāt pēdējos gados atdzimušie nakts vilcieni arī atvērs kontinentālo Eiropu. “Tas pārveido Eiropas ģeogrāfiju, jo laiks nakts vilcienā faktiski ietaupa laiku. Jūs varat izmantot vilcienu un gūt labumu no miegam paredzētā laika, tāpēc ir patiešām vērts ceļot pa Eiropu," sacījis eksperts.

Neskatoties uz atgriešanos, nakts vilciens tā pa īstam sāks darboties tikai nākamo divu līdz trīs gadu laikā, kad tiks izpildīti pasūtījumi jaunam ritošajam sastāvam, kas ļaus operatoriem iegūt pietiekamu skaitu vagonu. “"ÖBB” ir izveidojis ļoti izdomas bagātu jaunu nakts vilcienu tīklu, kura pamatā ir gudri izmantota Vīnes pozīcija, un, ņemot vērā piegādes ierobežojumus, es domāju, ka nakts vilciena nākotne patiešām ir ļoti gaiša," teica Gārdners.

Nakts vilciens kļuvis populārs, uz to grūti dabūt biļetes

Biļešu pieprasījums ir liels, un daudzi populārākie maršruti tika izpārdoti dažās minūtēs pēc tam, kad tie bija pieejami tiešsaistē. Gārdners sacīja, ka rosība un pieprasījums ir tik ievērojams, ka "tagad ir tikpat grūti dabūt vietu luksusa guļamvagona nodalījumā nakts vilcienā no Parīzes uz Berlīni kā rezervēt galdiņu Parīzes labākajos restorānos".

Saskaņā ar jauno pakalpojumu, Vācijas rietumu pilsēta Manheima kļūs par "ÖBB" nakts dzelzceļa mezglu, un tajā apstāsies arī uzņēmuma vilcieni Brisele-Vīne un Parīze-Vīne. Pasažieri, kas ceļo no Briseles un Parīzes uz Berlīni un Vīni, iekāps atsevišķos vagonos tajā pašā vilcienā, kas tiks reorganizēts Manheimā, pirms dosies uz galamērķi. Pakalpojums ir Austrijas, Francijas un Vācijas dzelzceļa uzņēmumu sadarbības rezultāts, kas tika publiskots pirms trim gadiem, taču "ÖBB" tiek uzskatīta par "augšāmcelšanās" virzītājspēku.

Guļamvilcieni kā aizraujošs ceļojuma piedzīvojums

Bezlidojumu brīvdienu uzņēmuma "Byway" dibinātājs Kets Džonss, kas koncentrējas uz ceļojuma prieku, kas apvieno augsto tehnoloģiju un cilvēku zināšanas, lai atrastu optimālus maršrutus, sacījis, ka "tas dos apbrīnojamu stimulu eiropiešiem, kas ceļo pa dzelzceļu".

“Tas ir radījis milzīgu rosību, jo tajā ir tādi maršruti un ļoti svarīgi savienojuma punkti, kas ļauj ātri un viegli aizmigt Parīzē un pamosties Berlīnē. Turklāt, jo īpaši, ja plānojat ģimenes ceļojumu, tagad varat to vienkāršāk izvērst citās vietās un izbaudīt bagātīgu un patīkamu vairāku pieturu braucienu pa sauszemi,” skaidroja eksperts.

"Guļamvilcieni ir jauni, romantiski un aizraujoši daudziem cilvēkiem, jo ​​īpaši tiem, kuri vēlas izturēties ilgtspējīgāk. Tie ir veids, kā piesaistīt cilvēkus, kuri varbūt nekad nav domājuši braukt pa sauszemi, bet pēkšņi ir sajūsmā par šo ideju, no jauna atklājot ceļojuma burvību, kādu mēs to piedzīvojām. Kad viņi pastāsta saviem draugiem, ideja izplatās. Tendencei paplašinoties, ir cerība, ka tā kļūs pieejamāka. Pašlaik vilcienu satiksme joprojām cīnās, lai cenu ziņā konkurētu ar zemo cenu aviokompānijām," sacīja Džonss, piebilstot, ka "Byway" ir iesaistīts politiskajā lobēšanā, lai tas mainītos. "Ir ļoti spēcīgs spiediens uz dzelzceļa reformu, biļešu reformu, pieejamību un subsīdiju pārcelšanu no gaisa uz dzelzceļu, un mēs ceram, ka laika gaitā tas padarīs dzelzceļa braucienus arvien pieejamākus ceļotājiem, kas plāno savu budžetu," norādīja Džonss.

Pasaulē

Eiropas Savienībā (ES) ir nobriedis plāns nelikumīgi iegūtu līdzekļu legalizācijas novēršanas vārdā izveidot visu cilvēku aktīvu superreģistru, kurā cilvēkiem pastāvīgi jāreģistrē visu savu aktīvu faktiskais statuss. Jau šajā pavasarī tika pabeigts pētījums, kura mērķis bija atrast veidus, kā izveidot Eiropas iedzīvotāju aktīvu superreģistru, ziņo Igaunijas medijs "Postimees".

Svarīgākais