Jau vairāk nekā 50 gadu laulībā esošā tukumniece Vija saņem smagi slimā vīra telefona pakalpojumu rēķinu un konstatē, ka tas pieaudzis bez paskaidrojuma. Seniori internetu nelieto un īsziņas nesūta, vēsta "Bez Tabu".
Abi seniori izmanto podziņu telefonus un ierastā 6,50 eiro vietā saņēmuši rēķinu par 8,80 eiro, stāsta Vija. Vīrs mēnesī vidēji veic ap 15 telefona zvanu
Tālab dodas uz klientu apkalpošanas centru, bet tur jūtas pazemota. Centieni noskaidrot, kāpēc rēķins sadārdzinājies, ir neveiksmīgi. Tā vietā notiek asa vārdu apmaiņa, un darbiniece pat piedraudējusi ar policiju.
"Es mēģināju pierādīt, ka es esmu sieva. Piecdesmit septiņus gadus es esmu sava vīra sieva! Noliku savu ID karti blakus, bet tas neko nedeva. Darbinieces pirksts parādīja, lai eju ārā."
Pēc šādas pieredzes palikusi liela rūgtuma sajūta gan no nelaipnās “Bites” klientu centra darbinieces, gan no fakta, ka Vijai kā sievai nepienākas nekādas tiesības uzzināt, kāpēc tas rēķins kļuvis dārgāks, jo viņa esot trešā persona, kurai tādus datus sniegt aizliedz “Bites” politika.
Uz Bites salonu Vijas kundze dodas vēlreiz - varbūt šoreiz izdosies noskaidrot rēķina pieauguma iemeslu.
Šoreiz salonā cits darbinieks, kas pēc nelielas minstināšanās, saprotot lietas apstākļus un sarežģītību, kāda radusies paskaidro iemeslus, kāpēc rēķins sadārdzinājies.
Jautājumā, kāpēc šajā gadījumā sieva nedrīkst detalizēti izzināt sava vīra rēķina paaugstināšanās iemeslus un aplūkot to detalizēti, “Bite” cieti paliek pie personas datu aizsardzības regulas prasībām.
“Pastāv divas iespējas, kā var rīkoties šādā situācijā. Pirmā - iegūt notariāli apstiprinātu pilnvaru, kas piešķir plašākas iespējas, gan mainīt vīra tarifu plānu, gan uzzināt detalizētāku informāciju par rēķinu. Otra iespēja - zvanīt vai doties uz “Bites” klientu apkalpošanas salonu, kur ar klienta numuru un paroli var uzzināt tikai virspusēju informāciju, kā rēķina statusu, vai par sniegtajiem pakalpojumiem, taču nekādas izmaiņas tarifu plānā vai pieslēgt/atslēgt, šajā gadījumā nav iespējams.”
Vija gan stāsta, ka vairākas reizes mēģinājusi sazvanīt “Biti”, taču neveiksmīgi, kā rezultātā arī devusies uz Tukuma klientu apkalpošanas centru, kur piedzīvots nepatīkamais gadījums.