Kristīne Opolais savā debijā Ņujorkā saņem triecienu pa galvu

© Publicitātes foto

Par sava veida sensāciju vairākos ASV medijos kļuvusi latviešu soprāna Kristīnes Opolais debija Magdas lomā Ņujorkas Metropolitēna operā. Šoreiz centrālā ziņa bija nevis mākslinieces izcilā balss, bet misēklis ar ziediem: kāda skatītāja mestais pušķis trāpīja Opolais pa galvu.

Kristīnes Opolais debija uz Ņujorkas Metropolitēna operas skatuves operā «Bezdelīga» notika 11. janvārī, un kritiķi latvietes sniegumu vērtēja ļoti atzinīgi. Opolais debija izcēlās ar kādu starpgadījumu, kas kļuva par «BBC Entertainment» dienas momentu un tika aprakstīts vairākos ASV medijos, tostarp «The New York Times» un «The Washington Post». Amerikāņu mediji šajā sakarā lieto asprātīgas vārdu spēles, piemēram, «Kristīnes Opolais debija uz Metropolitēna skatuves bija tik satriecoša, ka arī viņa pati tika satriekta ar pušķi pa galvu» («Opolais was such a hit at her Metropolitan Opera debut that she got hit on the head»).

Notika tas šādi. Aizvadītās piektdienas naktī Opolais nodziedāja pēdējos savas Magdas lomas akordus, kas publikā raisīja milzu ovācijas un viņu teju nobēra ar ziediem. Kāds pušķis ar baltām lilijām nokrita netālu no orķestra bedres, un māksliniece pieliecās, lai ziedus paceltu. Tieši tajā brīdi viņas virzienā tika lidināts iespaidīgs ziedu veidojums, kas trāpīja Opolais tieši pa pieri. Ja ne puns, tad pamatīgs izbīlis no šāda trieciena bija garantēts. Satvērusi rokās šo pušķi, samulsusī māksliniece pasmaidīja un piecēlusies kājās drošības labad atkāpās tālāk no skatuves malas. Publikas ovācijas nomainīja ķiķināšana, un arī pašai Opolais, šķiet, nācās ļoti saņemties, lai savu debiju Ņujorkā nenoslēgtu ar pamatīgiem smiekliem. Tās tiešām bija negaidītas pirmizrādes beigas, un var piekrist mūzikas kritiķiem, ka šī visādā ziņā bija atmiņā paliekošākā Džakomo Pučīni operas izrāde «Bezdelīga» uz Metropolitēna skatuves kopš 1936. gada, šādi misēkli ar puķu pušķi apraksta «The Washington Post».

Vakara Ziņas

«Ja ziemā ķermenis un smadzenes nodarbojas tikai ar to, lai sasildītos, ja pirmajā pavasara saulītē mēs zaudējam galvu un ļaujamies lidojumam, ja vasarā tikai priecājamies un baudām, tad šķiet, ka rudens ir vienīgais laiks, kas ļauj apstāties un padomāt, kas mēs esam un kurp mēs ejam. Rudens liek mums mainīties, un varbūt tāpēc ir skumji un brīžiem nav viegli,» domā populārā dziedātāja Marija Naumova.

Svarīgākais