Kā noteikt, vai gaidāma ekonomikas lejusplīde? Paskatieties uz sieviešu lūpām!

© Pixabay.com

Kas ir lūpu krāsas indekss, un kā pēc tā var paredzēt ekonomikas lejupslīdi? Stāsta CNN.com.

Uzņēmuma “Estee Lauder” priekšsēdētājs Leonards Lauders lūpu krāsu indeksu izveidoja ekonomiskās lejupslīdes laikā pēc 2001. gada 11. septembra. Viņš pamanīja, ka kosmētikas, īpaši lūpu krāsu, iegāde mēdz būt apgriezti saistīta ar ekonomiku, jo sievietes nereti aizvieto dārgākus pirkumus ar maziem pirkumiem, lai sevi palutinātu ikdienā laikā, kad nevar atļauties lielākus pirkumus.

2001. gada rudenī ASV lūpu krāsu pārdošanas apjoms pieauga par 11%, savukārt Amerikas Lielās depresijas laikā kosmētikas pārdošanas apjoms kopumā palielinājās pat par 25%.

2020. gadā, kovida ekonomikas lejupslīdes kulminācijā, “Estee Lauder” izpilddirektors Fabricio Freda sacīja, ka lūpu krāsas indekss ir aizstāts ar ādas kopšanas līdzekļiem, jo klienti uzvilka maskas un strādāja no mājām. Turklāt, lai arī cik tas nebūtu pārsteidzoši, labākus pārdošanas rādītājus sasniedza tieši dārgāki un prestižāki kosmētikas produkti nekā nosacīti lētāki un pieejamāki.

Eksperti to skaidro ar to, ka cilvēki pandēmijas laikā sāka lielāku uzmanību pievērst pašaprūpei, kā arī koncentrējās uz faktu, ka ir izdevīgāk ieguldīt savu nopelnīto naudu produktos, kas sniegs labāku rezultātu ilgtermiņā.

"Lūpu krāsas indekss ir aizstāts ar mitrināšanas indeksu," sacīja Freda. "Bet indeksa jēdziens joprojām pastāv. Lai arī tas var šķist diezgan uzjautrinošs un ne īpaši nopietns, tas tiešām ir saistīts ar ekonomiku un pircēju tērēšanas paradumiem.”

Svarīgākais