ASV gaisa spēku sekretārs izvizinās ar Mākslīgā intelekta vadītu F-16

© Pixabay

Spoži spīdot pusdienlaika saulei, ar reaktīvu rūkoņu, kas ir ASV gaisa spēku atpazīšanas zīme, aizvadītajā nedēļas nogalē tika palaists eksperimentāls, oranži balts iznīcinātājs F-16.

Taču turpmākā gaisa kauja nebija līdzīga nevienai citai: šo F-16 vadīja Mākslīgais intelekts (MI) nevis cilvēks un tā pasažiera sēdeklī brauca gaisa spēku sekretārs Frenks Kendals.

MI ir viens no lielākajiem sasniegumiem militārajā aviācijā kopš slepenības ieviešanas 1990. gadu sākumā. Lai gan tehnoloģija nav pilnībā izstrādāta, gaisa spēki plāno aprīkot ar MI vairāk nekā 1000 bezpilota kaujas lidmašīnu.

Kendals devās uz Edvardsas gaisa spēku bāzi, lai apskatītu, kā mākslīgais intelekts lido reāllaikā un publiski pauda pārliecību par tā turpmāko lomu gaisa kaujās.

"Tas ir drošības risks, ja tā nav. Šobrīd mums tam ir jābūt," Kendals pēc nolaišanās sacīja ziņu aģentūrai „The Associated Press.”

Mākslīgā intelekta vadītais F-16, kas nosaukts kā „Vista”, lidoja ar ātrumu teju 900 km/h, radot tādu spiedienu uz sekretāra ķermeni, kas piecas reizes pārsniedz gravitācijas spēku.

Stundu ilgā lidojuma beigās Kendals izkāpa no kabīnes smaidīdams un teica, ka lidojuma laikā ir redzējis pietiekami daudz, lai uzticētos MI spējai izlemt, vai kaujā izmantot ieročus.

Tomēr ieroču kontroles eksperti un humānās palīdzības grupas ir ļoti nobažījušās par to, ka MI kādu dienu varētu patstāvīgi nomest bumbas bez jebkādas konsultācijas ar cilvēkiem.

Savukārt Kendals apgalvoja, ka ieroču izmantošanu vienmēr uzraudzīs cilvēks.

Tehnoloģijas

Pagarināts laiks kosmosā nav gluži nekaitīgs cilvēka ķermenim. Radiācija, izmainīta gravitācija, miega zudums var nopietni ietekmēt astronautu spējas. Daži pat tiek hospitalizēti pēc atgriešanās uz Zemes. Nelielām kļūdām kosmosā var būt postošas ​​sekas, tāpēc ir svarīgi zināt, kā šīs spriedzes var ietekmēt astronauta kognitīvās funkcijas, vēsta “Popular Science”.

Svarīgākais