4 frāzes darbā, kas liks kolēģiem jūs ienīst

© Foto: depositphotos.com

Ja nevēlaties, lai došanās uz biroju kļūtu par smagu darbu, labāk nesabojājiet attiecības ar kolēģiem. Esiet uzmanīgi, ko viņiem sakāt un kā izvēlieties vārdus. Lai arī ko teiktu, darbā mēs pavadām ievērojamu savas dzīves daļu. Tāpēc labas attiecības ar kolēģiem ir ļoti vērtīgas. Turklāt konflikti komandā ļoti bieži kļūst par labu iemeslu mainīt darbu.

Dažreiz attiecības neizdodas vienkārši vecuma vai temperamenta atšķirību dēļ. Un dažreiz pats nepamanāt, kā visu sabojājāt ar savām rokām. Dažas frāzes, kas no pirmā acu uzmetiena var šķist nekaitīgas, taču patiesībā tās var uz visiem laikiem sabojāt attiecības ar kolēģiem.

"Man žēl, ka tu tā domā"

Foto: pixabay.com

Šos vārdus cilvēki bieži saka strīda vai saspringta darba brīžos. Jums var šķist, ka to lietošana pauž bažas un rūpes par kolēģa jūtām.

Tomēr šādas frāzes devalvē sarunu biedra emocijas. Turklāt psiholoģe Tesa Vesta brīdina: šie vārdi neliecina par signāliem, ka esat gatavs ieklausīties sarunu biedra emocijās un ieiet viņa pozīcijā.

"Mēs jau to izmēģinājām, un tas nestrādāja"

Foto: pixabay.com

Varbūt mazāk pieredzējis kolēģis patiešām var ieteikt veidu, kā atrisināt problēmas, kas nav tik labs, jo jau esat to pārbaudījuši praksē. Tomēr nevajadzētu noraidīt mēģinājumus paskatīties uz problēmu ar jaunu skatu, vēl jo vairāk ar mājienu, ka kolēģis neko nesaprot par šo jautājumu.

Daudz labāk ir pastāstīt, kāpēc piedāvātā ideja pagājušajā reizē neizdevās, un kopīgi mēģināt atrast jaunas iespējas.

"Ja jūs pastrādāsiet manā vietā, tad sapratīsit"

Foto: pixabay.com

Vēl viena izplatīta kļūda ir teikt kolēģiem, ka viņiem nevar būt viedokļa, jo viņi ir jaunāki. Viņu zināšanas un pieredze nekļūst mazāk vērtīga un aktuāla tikai tāpēc, ka jūs strādājat ilgāk.

Starp citu, tas darbojas arī pretējā virzienā. Ja esat jauns un labi pārzināt mūsdienu tehnoloģijas, nevajadzētu pazemot savus kolēģus un dot mājienus, ka viņi ir pilnībā atpalikuši no laika, raksta “Huffpost”.

"Es visu izdarīšu pats"

Foto: pixabay.com

Ar šo frāzi daudzi cenšas nostiprināt savu nozīmi un kļūt par varoni kolēģu acīs. Tomēr, pirmkārt, šie vārdi var paust nicinājumu pret cita darbinieka prasmēm: jūs it kā dodat mājienu, ka viņš noteikti netiks galā ar šo uzdevumu.

Lasi arī: Man pietrūkst bijušā, ko darīt? Padomi, kā pārdzīvot ilgas pēc bijušā partnera

Otrkārt, šāda upurējoša uzvedība bieži kaitē visai komandai. Spēja deleģēt ir viena no svarīgākajām prasmēm veiksmīgai karjerai.

Kā būt labam kolēģim

Foto: pixabay.com

  • Pirms piedāvājat savu palīdzību, vienmēr ir labāk noskaidrot, vai personai tā ir vajadzīga.
  • Neizmantojiet pasīvo agresiju. Ja tevi kaut kas neapmierina, labāk to pateikt tieši, pieklājīgi, bet skaidri.
  • Esiet atvērts dialogam un neizmantojiet frāzes kā attaisnojumus.

Svarīgākais