“Normatīvo aktu ievērošana” un “dividenžu izmaksas nodrošināšana” nav savienojami jēdzieni, proti, dividenžu izmaksa sankcijām pakļautajiem AS “Latvijas gāze” (LG) akcionāriem nav atļauta – tā atbildes vēstulē “Neatkarīgajai” par naudas maksāšanu LG akcionāriem skaidri un nepārprotami ar mediju attiecību vadītāja Jāņa Kropa starpniecību norāda “Swedbank” valdes priekšsēdētājs Lauris Mencis.
Valsts uzņēmumi “Latvenergo”, “Sadales tīkls” (ST), “Augstsprieguma tīkls” (AST) u. tml. interesenti saglabāt valsts monopolu labklājību nolīguši bijušo Saeima deputātu, tagad Latvijas Elektroenerģētiķu un elektrobūvnieku asociācijas izpilddirektoru Ivaru Zariņu aizstāvēt šo uzņēmumu vadītāju daudzsimtūkstošu algas pret Valsts prezidenta Edgara Rinkēviča publiski pausto, ka “valsts uzņēmumos, jo īpaši cilvēkiem vadošajos amatos atalgojums ir lielāks nekā valsts amatpersonām, bet patlaban komunikācija un rīcība nav pārliecinoša”.
“Ceļu būvniecības sabiedrības “Igate”” valdes priekšsēdētājs Māris Peilāns jau ir vērsies ar skaudru vēstuli pie Valsts prezidenta Edgara Rinkēviča. Tajā viņš paudis savu redzējumu par notiekošajām nejēdzībām robežbūvē.
Nodokļu palielināšana noteikti neapturēs Latvijas ekonomisko lejupslīdi, nodokļu slogs būtiski pasliktinās vienkāršo iedzīvotāju dzīvi, valstij jābeidz citrona izspiešanas politika un jādomā, kā palielināt ekonomikas jaudu, sarunā ar “Neatkarīgo” norādīja Latvijas Tirdzniecības un rūpniecības kameras (LTRK) valdes priekšsēdētājs Jānis Endziņš.
Krišjāņa Kariņa aizejošā valdība un tās satiksmes ministrs Jānis Vitenbergs nepagūs palaist darbā pirmo Latvijai no jauna uzbūvēto elektrovilcienu, bet uz valsts pasludināšanas 105. gadadienu to varbūt varētu paspēt, ja līdz vilcienu ekspluatācijai tiešām palikuši vairs tikai birokrātiski šķēršļi.
Latvijas Veselības un sociālās aprūpes darbinieku arodbiedrība neapmierinātībā ar saņemto atbildi no Veselības ministrijas par darba samaksas palielinājumu uzsākusi pirmsstreika procedūru.
Lai cik niecīgas būtu labklājības ministres Evikas Siliņas iespējas veicināt Latvijā dzimstību, Bērnu un ģimenes politikas departaments tomēr ierakstīts viņas ministrijā un dzimstības samazinājums ir tik uzskatāms šīs politikas rezultāts, ka par pilnīgi nevarīgas būtnes iespējām ieņemt Ministru prezidenta amatu paklīdušās runas izklausās pēc Latvijas pašlikvidēšanās piedāvājuma.
Visiem Krievijas Federācijas pilsoņiem, kuri pirms tam bija Latvijas Republikas pilsoņi vai nepilsoņi un kuri vēlas turpināt uzturēties Latvijā pēc 2023. gada 1. septembra, ir jāiegūst Eiropas Savienības pastāvīgā iedzīvotāja statuss.
Cilvēkiem jābūt pietiekami informētiem, vērīgiem un savaldīgiem, lai glābiņam no solītā karstuma viļņa neizmantotu notekūdeņus ar risku iedzīvoties dažnedažādās slimībās.
Jūlijā cenas Eiropas biržās turpināja samazināties. Tas nozīmē, ka, iespējams, maksājat par daudz savam dabasgāzes piegādātājam, ja kopš šā gada maija tas nav mainījis jums cenu. “Neatkarīgā” skaidroja, kā nepārmaksāt par gāzi nākamajā apkures sezonā.
Lai arī vidējā alga valstī ir augusi, vidējās sociālās apdrošināšanas iemaksu algas, ko ņem vērā, aprēķinot pensiju indeksācijā nepieciešamo koeficientu, kāpuma nav, līdz ar to diemžēl šis rādītājs nav izmantojams pensiju pārskatīšanā.
Situācija ar latviešu valodas mācīšanu ārzemniekiem Latvijā ir stipri līdzīga kā Lietuvā, atšķiras tikai izpildījums, apjoms un tradīcijas – Lietuvā ir senākas tradīcijas sadarbībai ar universitātēm. Latvijas Universitātē nesen noslēgusies jau devītā Latviešu valodas un kultūras vasaras skola, kurā pulcējās studenti un citi interesenti no pasaules valstīm.
Ukraiņi un viņu cīņā pret krievu iebrucējiem kaut tikai emocionāli iesaistītie cilvēki Latvijā un pasaulē gatavi piedot saviem pareģiem nepiepildījušos solījumus par Krievijas diktatora Vladimira Putina nāvi šā gada maijā apmaiņā pret nākamo pareģojumu par Putina nāvi oktobrī vai novembrī.
Pensiju indeksācijā šogad ņems vērā tikai vienu indeksu, jo atšķirībā no iepriekšējā gada apdrošināšanas iemaksu algu summas reālais pieaugums 2022. gadā ir bijis mazāks par nulli jeb negatīvs, tāpēc tas nav ietverts indeksa aprēķinā.
Valsts monopoluzņēmumu “Augstsprieguma tīkls” (AST) un “Sadales tīkls” (ST) tarifu pieaugums sekoja vados pazudušās un vēl savādāk iztērētās elektrības cenas pieaugumam, taču tagad tarifi vēl vairākus gadus nesekos elektrības cenu samazinājumam.
Saeimas Izglītības, kultūras un zinātnes komisijas un Valsts pārvaldes un pašvaldības komisijas kopīgajā sēdē gan tagadējās, gan sagaidāmās koalīcijas partiju deputāti pateica daudzus skarbus vārdus par Izglītības un zinātnes ministrijas (IZM) piedāvāto skolu slēgšanas plānu un tikpat vienprātīgi izvairījās no jebkādas rīcības, ar kādu varētu šo plānu grozīt vai atcelt.
Plāni šoruden pagarināt lauku autobusu līnijas pāri Igaunijas dienvidu robežai uz Latviju, visticamāk, tiks atbalstīti, un projektam ir piešķirti 300 000 eiro, vēsta Igaunijas Nacionālās raidorganizācijas portāls “err.ee”.
Kopš pagājušās ceturtdienas Somijas galvaspilsētas Helsinku satiksmē iespējams redzēt igauņu automašīnas bez šoferiem pie stūres. Pagaidām juridisku apsvērumu dēļ tās vienkāršiem lietotājiem ikdienā liegts izmantot, jo tās reģistrētas Igaunijā, ne Somijā.
Latvijas Banka nākusi klajā ar paziņojumu, ka banku ārkārtas peļņu simtiem miljonu eiro apmērā nodrošinošā kredītlikmju sasaiste ar Euribor indeksu “nav negodīga” un tās atcelšana neesot “optimāls un ilgtspējīgs risinājums".
Eirozonas ekonomika stājas, kam piepalīdz arī Eiropas Centrālās bankas (ECB) izaugsmi apzināti bremzējošā monetārā politika, bet ASV ekonomika, neskatoties uz līdzīgu kredītu procentu likmju celšanu, uzrāda ievērojamu noturību. Rezultātā globālie finanšu investori, pamatā ieguldījumu fondi, aizvien vairāk sāk likt likmes uz ASV tirgu.
Ar Latvijā atlikušo darbspējīgo cilvēku skaitu nepietiek pat viesstrādnieku apsaimniekošanai tā, “lai viņi pēc noteiktā termiņa - vai tie būtu seši vai deviņi mēneši - brauktu atpakaļ uz savām mājām”.
No 31. jūlija atjaunota ikdienas vilcienu satiksme starp Liepāju un Rīgu. Tas paveikts, pagarinot reisus maršrutā Rīga–Dobele līdz Liepājai. Tas, protams, ir labi un apsveicami, taču "Neatkarīgā" vēlējās noskaidrot – ja ne satiksmes ministrs Jānis Vitenbergs (Nacionālā apvienība), tad kas par to maksās, un vai uzņēmumam "Pasažieru vilciens" tas ir izdevīgi.