Nolemts, ka Vācijas Bavārijas federālās zemes galvaspilsētas Minhenes "S-Bahn" vilcienu pasažieri pārvietosies ar Vācijā modernākajiem vilcieniem. "Siemens Mobility" piegādās 90 jaunus "S-Bahn" vilcienus, kuru garums pārsniegs 200 metrus, bet izmaksas – divus miljardus eiro. Tie būs jauni XXL formāta transportlīdzekļi, kas pirmo reizi Vācijā būs bez vagonu savienojumu šaurajām vietām – tātad daudz ērtāki pasažieriem. Tie būs aprīkoti ar nākotnes tehnoloģijām.
Interneta vietne "www.deutschebahn.com" raksta, ka tas ir Eiropas Savienības mēroga konkursa rezultāts un finansējumu garantē Bavārijas federālā zeme, izmantojot līzinga modeli.
Jaunie "S-Bahn" vilcieni Minhenē piedāvās vairāk vietas pasažieriem, labāku komfortu un daudzas inovācijas. Plānots, ka pirmie vilcieni tiks nodoti ekspluatācijā un pasažierus sāks pārvadāt, sākot no 2028. gada beigām. Pirmo vilcienu Minhene saņēma pagājušā gada augustā.
Pirmo reizi Vācijā tiks izmantoti pilnīgi nepārtraukti "S-Bahn" transportlīdzekļi, kuru garums pārsniedz 200 metrus. Tie var uzņemt 1841 pasažieri. Tādā veidā Bavārijas brīvvalsts un "S-Bahn" gatavojas pasažieru skaita pieaugumam nākamajās desmitgadēs un mobilitātes pavērsienam. Vilcieni patērēs ļoti maz enerģijas, prasīs maz apkopes un programmatūras atjauninājumus saņems tiešsaistē, izmantojot mākoni.
Vācijas dzelzceļa uzņēmuma "Deutsche Bahn AG" reģionālā transporta vadības padomes locekle Evelīna Palla uzsver: "200 metru "S-Bahn" garums nozīmē lielāku ietilpību, lielāku precizitāti un lielāku komfortu mūsu pasažieriem. Vācijas modernākie "S-Bahn" vilcieni ir svarīga Minhenes reģiona mobilitātes pagrieziena sastāvdaļa. Katrs no jaunajiem XXL vilcieniem sastrēgumstundā aizstās 1500 automašīnas. Tas ir nākotnes sabiedriskais transports."
"Šis ir milzīgs solis pretī vēl klimatam draudzīgākai mobilitātei. Mēs ievadām jaunu ēru un ļaujam Minhenes "S-Bahn" ielūkoties nākotnē. Kā persona, kas ir atbildīga par reģionālo dzelzceļa transportu Bavārijā, es saku, ka šis ieguldījums ir cenas vērts. Galu galā ne mazāk kā divas trešdaļas no visiem vietējiem transporta pasažieriem Bavārijā gūst labumu no tā, un gandrīz viss vietējais transports Minhenes reģionā stāv un krīt par funkcionējošu un pievilcīgu "S-Bahn"," norāda Bavārijas transporta ministrs Kristians Bernreiters.
Savukārt "Siemens Mobility" izpilddirektors Mihaels Peters pauž pārliecību: ""Siemens Mobility" ir ļoti lepns, ka var piegādāt Minhenei visnovatoriskāko "S-Bahn" Vācijā. Ar unikālām digitālajām funkcijām, maksimālu pasažieru komfortu, vides aizsardzību un ekspluatācijas drošību šis "S-Bahn" noteiks jaunus standartus mobilitātes pārejai Vācijā. Nākotnē pasažieri no Minhenes un apkārtnes varēs ceļot ar ērtiem vilcieniem, kas ir ļoti uzticami un nākotnes prasībām atbilstoši, pateicoties vismodernākajām "Siemens" dzelzceļa tehnoloģijām."
Jaunajos transportlīdzekļos LED apgaismojums mainīsies atkarībā no diennakts laika. Klasiskās trīs un četrvietīgās sēdvietas piedāvās vairāk vietas kājām nekā pašreizējos vilcienos. Turklāt vilcienā būs sēdvietas - grupu zonas ģimenēm un lielākām pasažieru grupām, kā arī elastīgi saliekamie sēdekļi.
Pasažieriem būs pieejams bezmaksas Wi-Fi, mobilo telefonu un citu ierīču uzlādei - USB un parastās kontaktligzdas, kā arī uzglabāšanas zonas ratiņkrēsliem, velosipēdiem un bērnu ratiņiem. Būs arī daudz jaudīgāka gaisa kondicionēšanas sistēma, kas darbosies ar videi draudzīgiem elementiem, nodrošinot patīkamu temperatūru līdz 15 grādiem pēc Celsija.
Būs pilnīgi jauna pasažieru informēšanas sistēma: ārpusē un iekšpusē virs durvīm, pie griestiem un pārejās starp vagoniem būs displeji. Tie sniegs informāciju par attiecīgā vilciena maršrutu, stacijām un jaudas izmantojumu. Pirms izkāpšanas no vilciena displejos ir norādes, kur uz tuvākās platformas atrodas kāpnes vai lifti. Bet vilciena ārpusē iedegsies LED joslas attiecīgās līnijas krāsā.
Plašas durvis un plašas iekāpšanas vietas nodrošinās ātru iekāpšanu un izkāpšanu, kā arī vislabāko iespējamo pasažieru sadali vilcienā. Saliekamos sēdekļus varēs automātiski bloķēt atkarībā no slodzes, kas rada papildu vietu.
Vilcienos būs lielas daudzfunkcionālas zonas ar pietiekamu uzglabāšanas vietu velosipēdiem, bērnu ratiņiem, bagāžai vai staigulīšiem. Abos vilciena galos ir vietas ratiņkrēsliem. Pasažieri ar dzirdes aparātiem var izveidot savienojumu ar informācijas sistēmu, izmantojot "Bluetooth", un tādējādi labāk izprast paziņojumus vilcienā.
Jaunie vilcieni ir inovatīvāki, digitālāki un ērtāki nekā jebkad agrāk. Galvenā uzmanība tiek pievērsta minimālām dzīves cikla izmaksām, izmantojot maksimālu energoefektivitāti, samazinātas uzturēšanas izmaksas.
"S-Bahn" vilcieni ir aprīkoti ar "Railigent X" sistēmu, kas nodrošina visaugstāko vilcienu pieejamību. "Railigent X" ir daļa no atvērtās, digitālās biznesa platformas "Siemens Xcelerator", kas ļauj klientiem sasniegt vienkāršāku, ātrāku digitālo transformāciju. Turklāt programmatūras atjauninājumi vairs nav jāinstalē manuāli rūpnīcā, kas ir laikietilpīgi, bet sasniedz vilcienus, izmantojot drošu tiešsaistes savienojumu kā daļu no apkopes.
"Siemens Mobility" visus vilcienus aprīko ar "Siemens Mobility" Eiropas vilcienu vadības sistēmu ETCS un automātisko vilcienu ekspluatāciju (ATO), kā arī vilcienu integritātes uzraudzības sistēmu (TIMS).