Andra Ozola / Autori

16.feb 2024
Somijas galvaspilsēta Helsinki cer, ka 2027. gadā projekta "Crown Bridges" ("Kroņa tilti") ietvaros tiks uzbūvēts jauns tilts, pa kuru kursēs tikai tramvajs. Paralēli tam atradīsies velo/gājēju celiņš, kas ne tikai savienos pilsētas centru ar strauji augošo Lājasalo salu, bet arī papildinās tās videi draudzīgo transporta kultūru.
10.feb 2024
Lietuvas pilsētā Kauņā pašlaik ir divu veidu sabiedriskais transports – autobusi un trolejbusi. Ilgtspējīgas mobilitātes plāna ietvaros Kauņas pašvaldība apsver, ka pilsētā varētu parādīties arī tramvajs, kas varētu paātrināt satiksmi, samazināt sastrēgumus un mudināt cilvēkus atstāt savas automašīnas mājās.
7.feb 2024
Kādēļ Vladimirs Putins lēma iebrukt Ukrainā, kāds varētu būt asiņainā kara atrisinājums, Krievijas iebrukuma Ukrainā ietekme uz “Saskaņas” likteni, vai bedres Rīgas ielās būs mūžīgas, kādēļ latvieši ir tik kašķīgi un kādiem jābūt mūsu valsts vadītāju stratēģiski svarīgākajiem darbiem – TV intervijas turpinājums ar Eiropas Parlamenta (EP) deputātu Nilu Ušakovu ciklā "Nra.lv sarunas"
6.feb 2024
Vai viegli notērēt Eiropas Parlamenta deputātam atvēlētos 38 000 eiro mēnesī, kā Eiropā aizstāvēt Latvijas nacionālās intereses, vai arī Eiroparlamenta deputātiem nāksies kļūt caurspīdīgākiem, vai Vladimirs Putins sarokojoties skatās acīs – par šiem un citiem jautājumiem saruna ar Eiropas Parlamenta (EP) deputātu Nilu Ušakovu TV ciklā "Nra.lv sarunas".
4.feb 2024
Starptautiskajā konferencē "Krievijas karš pret bērniem" ("Russia’s War on Children") sprieda par Krievijas saukšanu pie atbildības par prettiesiski īstenotajām bērnu deportācijām no Ukrainas pagaidu okupētajām teritorijām, pārrunāja iespējas sekmēt Krievijas deportēto Ukrainas bērnu atgriešanu. Dalībnieku nepārprotams secinājums: tieši starptautiskās sabiedrības spiediens uz lēmumu pieņēmējiem var palīdzēt Ukrainai atgūt nozagtos un uz Krieviju aizvestos bērnus.
2.feb 2024
Atbildēs uz “Neatkarīgās” jautājumiem saistībā ar specifikāciju sastādīšanu elektrovilcienu iepirkumam un atbildīgajām amatpersonām par dokumentācijas noformēšanu AS “Pasažieru vilciens” norāda: no Latvijas puses vilcienu ķibelēs nevienu nevarot vainot, savukārt atbildība par ražotājam izvirzītajām tehniskajām prasībām esot jāprasa nevis no konkrētām amatpersonām, bet no iepirkumu komisijas, kā arī Iepirkumu uzraudzības biroja.
1.feb 2024
"Esam šeit ieradušies, lai pastāstītu savus stāstus, lai mūs dzirdētu pasaules līderi. Lai katrs bērns, kas atrodas Krievijas okupētajās teritorijās, ātrāk varētu atgriezties Ukrainā," tikšanās laikā ar žurnālistiem sacīja Ivans, viens no nolaupītajiem ukraiņu bērniem, kuram izdevies atgriezties. 31. janvārī Rīgā, Latvijas Nacionālajā bibliotēkā, sākās starptautiska divu dienu konference "Russia’s War on Children" ("Krievijas karš pret bērniem") ar ekspertu līmeņa darba grupām, taču oficiālā atklāšana notiek 1. februārī.
31.jan 2024
Satiksmes ministrija (SM) uzsākusi jauno elektrovilcienu nedienu risināšanu un vainīgo meklēšanu. Satiksmes ministrs Kaspars Briškens uzdevis valsts sekretāres pienākumu izpildītājai steidzami sākt pilna apmēra auditu. Tikšot domāts arī par vilcienu apkopes tehniskā personāla apmācību organizēšanu un citu pasākumu veikšanu, kas nodrošinātu kvalitatīvu vilcienu ekspluatāciju. Tikšot arī pārbaudīts, vai ir nodrošinātas alternatīvas pasažieru pārvadāšanai krīzes situācijās un vai cilvēki par to laikus informēti.
29.jan 2024
Likumību uzraugošās institūcijas sāk aizvien vairāk pievērsties jauno elektrovilcienu nelaimēm. Valsts kontrolieris Edgars Korčagins sola rūpīgi sekot līdzi notiekošajam dzelzceļa pasažieru satiksmē.
29.jan 2024
Galvenais šobrīd ir atjaunot normālu pasažieru vilcienu satiksmi, arī vainīgie vilcienu nelaimēs ir saredzami – par to, kādi ir galvenie iemesli jauno vilcienu ķibelēs, “Neatkarīgās” intervija ar bijušo satiksmes ministru (2013.–2015. g.) Anriju Matīsu.
25.jan 2024
Izglītības un zinātnes ministrija (IZM) ir izstrādājusi jaunu pedagogu darba samaksas finansēšanas modeli "Programma skolā". 22. janvārī notikušajā Latvijas Pašvaldību savienības (LPS) Izglītības un kultūras komitejas sēdē pašvaldību vadītāji, izglītības speciālisti un pedagogi, diskutējot par šo modeli un citām skolu tīkla reformas aktualitātēm, to analizēja un kritizēja.
22.jan 2024
Laikā, kad Latvija cīnās par novecojušu modeļu vilcienu iekļaušanu dzelzceļa satiksmē, Austrālijas pilsētas savas transporta sistēmas cenšas modernizēt ar pēdējiem sabiedriskā transporta modes kliedzieniem – bezsliežu tramvaju. Rietumaustrālijā, Pērtā, no Ķīnas nogādāts un izmēģināts bezsliežu tramvajs, kā arī izstrādāta shēma bezsliežu tramvaja maršrutiem pilsētas iekšienē.
21.jan 2024
Kādēļ ražojam lētu elektrību, bet dārgi par to maksājam; par ko un kāda atbildība jāuzņemas a/s “Latvenergo” vadībai un tās īpašniekam valstij; vai joprojām no ministra tiek slēpta informācija; kas notiks ar Latvijas Investīciju un attīstības aģentūru; kā izrāpties no atpalicības bedres ekonomikā – turpinājums intervijai ar ekonomikas ministru Viktoru Valaini (ZZS) raidījumā "Nra.lv sarunas".
19.jan 2024
Ko ekonomikas ministrs un viņa ministrija dara, lai neceltos cenas veikalos un degvielas uzpildes stacijās; vai mūsu uzņēmēji tiek sadzirdēti un viņu priekšlikumi respektēti; kādēļ valsts šķērdējusi miljonus naftas magnātiem par tukšu gaisu; cik skaļi jābļauj Eiropas Komisijā, lai Latvijas intereses tiktu ņemtas vērā, raidījumā "Nra.lv sarunas" skaidro ekonomikas ministrs Viktors Valainis (ZZS).
17.jan 2024
Valsts ieņēmumu dienestam (VID) telpu noma ēkā, kas atrodas Rīgā, Talejas ielā 1, gadā maksā ir aptuveni 6,4 miljonus eiro. Valsts nekustamo īpašumu pārvaldītājs "Valsts nekustamie īpašumi" (VNĪ) gan skaidro, ka veido ēkas ilgtermiņa nomnieku portfeli un regulāri izvērtē vairākus iespējamās attīstības scenārijus.
16.jan 2024
Polijas dzelzceļa pārvadātājs PKP pēc staciju modernizācijas programmas realizācijas plāno pasažieriem atvērt aptuveni 30 dzelzceļa stacijas. Īstenojot dzelzceļa staciju investīciju programmu 2016.–2023. gadam, Polijas valsts dzelzceļa sabiedrība ir padarījusi pasažieriem pieejamas 112 dzelzceļa stacijas. Šo programmu plānots turpināt.
14.jan 2024
Vāciju pārņēmis lauksaimnieku protestu vilnis. Vācijas zemkopji iebilst pret valdības plānoto lauksaimniecības sektora subsīdiju samazinājumu, tajā skaitā kompensācijām degvielai. Valdība dažus plānotos samazinājumus ir atcēlusi, tomēr lauksaimnieku sašutumu tas nav mazinājis. Lauksaimnieku apvienība ar dažādām akcijām, radot būtiskus apgrūtinājumus uz ātrgaitas autoceļiem un svarīgiem satiksmes mezgliem, vēlas panākt, lai kanclera Olafa Šolca valdība pilnībā atsakās no plānotajiem samazinājumiem, ziņo Vācijas mediji.
14.jan 2024
Valsts meža dienests informē, ka ir izsniegta viena vilka medību atļauja ar mērķi nomedīt konkrēto indivīdu, kas Jelgavas novada Vilces pagastā uzbrucis mājdzīvniekiem un uzglūnējis to saimniekiem. Lēmums pieņemts, lai pārtrauktu vilku uzbrukumus mājdzīvniekiem.
12.jan 2024
Igaunijas valdība plāno piešķirt aptuveni 40 miljonus eiro no Eiropas Savienības (ES) fondu līdzekļiem Tallinai, lai atbalstītu jaunu tramvaju līniju būvniecību un attīstību galvaspilsētā. 36 miljoni eiro paredzēti arī veloceliņu izbūvei Tallinā, Tartu un Pērnavā. Tāpat Igaunijas galvaspilsētā tiek domāts, kā tramvaju iekļaut topošajā "Rail Baltica" infrastruktūrā.
11.jan 2024
Apvienotajā Karalistē līzinga kompānija "Eversholt Rail" un inženieru uzņēmums "Transport Design International" (TDI) parakstījuši līgumu par trīs vieglo sliežu transportlīdzekļu, kas darbojas tikai ar akumulatoru, prototipu ražošanu. Šie transportlīdzekļi tiek dēvēti arī par sliežu autobusiem. Ražošanā plānots ieguldīt 8,25 miljonus mārciņu (apmēram 10,3 miljonus eiro). Arī Latvija plāno iegādāties šādus bateriju elektrovilcienus.
7.jan 2024
2. janvārī saņemta informācija no Jelgavas novada Vilces pagasta pārvaldes, ka Vilces pagastā uzradušies vilki, kas viensētās saplosījuši vismaz četrus suņus. Par to, ka suņus saplosījuši vilki, var secināt pēc zemē, sniegā atstātajām pēdām. To, ka tās ir vilku pēdas, apstiprinājuši vietējie mednieki. Par šo faktu informēts Valsts meža dienests (VMD), kas izvērtēs gadījumus, lai rastu risinājumu un nepieļautu turpmākus vilku uzbrukumus.
5.jan 2024
Kādēļ vistas ola jāizklaudzina ar 16 āmurīšiem, kādēļ olas dzeltenums Skandināvijas vistām ir blāvs, bet Spānijas, Itālijas vistām oranži dzeltens, kādēļ Eiropā ir liels pieprasījums pēc vārītām olām, ko nozīmē vistu labturība un vai vistām tiek atskaņota mūzika – sarunas turpinājums ar a/s “Balticovo” valdes locekli, komunikācijas un attīstības direktoru Tomu Auškāpu TV raidījumā "Nra.lv sarunas".