PLŪKT tējas komūnai Amerikā pievienojusies aktrise Drū Berimora; Māra Lieplapa par pirmsākumiem un šodienu

© Foto no personiskā albuma

“Mēs neradām nekādu raķešu zinātni, bet tomēr PLŪKT ir cēlis tējas nozares kvalitāti un latiņu pašmāju un Baltijas tirgū,” intervijā atklāj PLŪKT zīmola vadītāja un līdzdibinātāja Māra Lieplapa.

Viņa kopā ar mammu Līgu, kas ir ne tikai zīmola līdzdibinātāja, bet arī tējas meistare, strādājušas roku rokā, lai atklātu panākumu īsto garšu.

Februāra sākumā pārsteidzāt ar ziņu, ka PLŪKT tējas komūnai Amerikā pievienojusies aktrise Drū Berimora, izvēloties un rekomendējot PLŪKT tēju kā labāko dāvanu mammām. Jūs esat ievēroti arī plašajā pasaulē. Vai pirmsākumos sapņojāt, ka reiz nonāksiet tik tālu?

Privātais arhīvs

Kā mums pašām patīk teikt - tas, ko mēs darām iekš PLŪKT, ir radīts šādu un tam līdzvērtīgu mirkļu dēļ.

Mēs gribam, lai mūsu zīmolu redz un atpazīst. Esam to pelnījušas. Latvijas augi un tējas tradīcijas to ir pelnījušas.

Tāpat kā panākumi sportā pasaules mērogā, tā arī šādi lielie notikumi uzņēmēju un ražotāju vidū iedod milzīgu stimulu un ekstra pārliecību par to, ka neviens kanāls un rūpīgi izpildīts pasūtījums nav par mazu, lai sasniegtu šādu rezonansi. Holivudas aktrise bija veikusi slepeno pirkumu vienā no mūsu ASV pārdošanas vietnēm, pēc tam PLŪKT tēju BLOSSOM, iekļaujot savā dāvanu sarakstā kā piemērotu izvēli mammām.

Mūsu pļavās Madonas novadā ir vairāk nekā 1300 dažādu augu - mēs ticam, ka katrs no tiem ir vērtīgs!” Kāpēc jums ir svarīgas saknes?

Foto no personiskā albuma

Tāpēc, ka saknes dod atbildes uz jautājumiem - no kurienes? kāpēc? Un mums patīk parādīt, ka varam būt globāli un mobili no jebkuras vietas, tostarp Praulienas.

Savā mājas lapā rakstāt, ka PLŪKT produkcija tiek pārstāvēta gandrīz 200 tirdzniecības vietās 22 pasaules valstīs. Iespaidīgi! Kāds ir bijis ceļš līdz pasaules tirgum?

Sākumā vienkāršāks nekā varētu šķist. Tā kā jau no pirmsākuma darbojāmies ar e-komerciju, tad izdevās atrast klientus vairākās valstīs. Savukārt veikalos un restorānus iekļuvām ar izplatītāju un vairumtirdzniecības platformu atbalstu. Aktīvi dodamies uz starptautiskām izstādēm, kā arī jau pašā saknē produkti un to dizains ir pielāgots eksportam. Rūpīga sagatavošanās to ļāva paveikt ātrāk.

Vai Latvijā jūtat atbalstu?

Foto no personiskā albuma

Šobrīd jūtam. Jāatzīst, kad uzsākām darbību, tad bija ļoti daudz stereotipu par tēju un bija nepieciešams daudz stāstīt par to, kas ir kvalitatīvs un ilgtspējīgs produkts.

Taču nu jau ir izveidojusi PLŪKT tējas cienītāju komūna un atbalstu jūtam mājās. Tik daudzi ar PLŪKT tējām reprezentē Latviju, savu izcelsmi, dodoties pasaulē.

Videi un cilvēka veselībai draudzīgs zīmols. Apbalvojumi, kas saņemti Latvijā, Eiropā un pasaules līmeņa konkursos atzīst PLŪKT kā Ziemeļu tējas kultūras pionieri. PLŪKT ir vienīgais uzņēmums Ziemeļeiropā, kurš pasniedz tēju maisiņos, kas ražoti no augu šķiedras. Tējas augi iegūti no bioloģiski sertificētām savvaļas pļavām Latvijā. Tikko pieminētie sasniegumi, ir tie, kas ir nopelnīti salīdzinoši īsā laika posmā. Jūs naktīs vispār guļat?

Foto no personiskā albuma

Mēs guļam gan un šo esam panākuši, veicot mērķtiecīgas izvēles. Katrs balso ar savu pirkumu par to, kādu produktu, pakalpojumu vēlas atbalstīt. Mums ir svarīgi, lai viss, ko darām, ir cilvēkam un dabai draudzīgs. Līdz ar to izvēļu loks paliek šaurāks, un caur šo “filtru” tad arī ieviešam jaunus produktus, labākus iepakojumus, efektīvāku žāvēšanu.

Darba tikums jums ir augstā līmenī. Kas vēl jūs atšķir no citiem pašmāju uzņēmumiem?

Mēs neradām nekādu raķešu zinātni, bet tomēr PLŪKT ir cēlis tējas nozares kvalitāti un latiņu pašmāju un Baltijas tirgū.

Foto no personiskā albuma

Gan ar iepakojumiem, ar dizainiem, ar ilgtspēju, ar augu “iedzīvināšanu” jaunā mūsdienīgā līmenī. Tā ir holistiska pieeja, caurredzama un eleganti pasniegta.

Kas ir jūsu lielākā motivācija? Doties tālāk, bet varbūt jau ar citu vēzienu.

Tas, cik daudzi vēl nezina par PLŪKT melno jeb Nordic Black tēju. Tās ir fantastiskas garšas, tik līdzīgas melnajai tējai, bet no pašmāju auga un turklāt bez kofeīna. Katram tā ir jānobauda, tas arī motivē.

Jūsu vērtīgākie skolotāji līdz šim, lai uzņēmums nonāktu tur, kur tas ir šodien.

Pārdošanā nē nozīmē noraidījumu uz dotajā brīdi. Pēc mēnešiem vai gadiem tas var būt jā. Mums ir vairāki piemēri no kontaktiem un veikaliem, kuri pirms pāris gadiem bija skeptiski noskaņoti un noraidīja mūsu piedāvājumus, bet šobrīd lepni pārstāv PLŪKT. Citi uzņēmēji. Ieklausīties un apmainīties ar pieredziir ātrākais veids kā aiztaupīt kādas kļūdas.

Foto no personiskā albuma

Cik cilvēku esat komandā?

Trīs, bet mums ir plašs loks ar ārpakalpojuma kolēģiem, kurus uzskatām par PLŪKT paplašinājumu komandai.

Cik uz saviem pleciem nes tu pati? Vai diennaktī vispār var paveikt visu ieplānoto?

Noteikti krietni mazāk, nekā PLŪKT pirmsākumos pirms cetriem gadiem. Šobrīd koncentrējos uz ārvalstu partneru piesaisti un kopējo uzņēmuma vīziju, savienojot idejas ar talantiem, ar kuru atbalstu tās īstenot.

Ir tāds teiciens: Diži prāti izvirza sev mērķus, pārējie cilvēki seko savām vēlmēm. Vai uzņēmumā esat prasīgi pret sevi?

Foto no personiskā albuma

Mēs esam. Zīmols saņēmis vairākus augstus un starptautiskus apbalvojumus, mēs katru dienu strādājam tā, lai atspoguļotu produktus atbilstoši sasniegtajam. Tas savā ziņā arī ir vedis līdz Holivudas sasniegšanai.

Katru pat vismazāko pasūtījumu izpildām ar lielāko atbildību, jo nekad nevari zināt, uz kurieni tas aizvedīs.

Runājot vēl par sapņiem un mērķiem. Vai mērķu karte nosprausta?

Ir nosprausta, jā, to parasti darām starp decembri un janvāri, lai pavadīto iepriekšējo gadu un iesildītos jaunajā. Bet vēlreiz mērķus pārskatām augustā, kad sākas mūsu aktīvākā sezona un šajos mēnešos darbojamies bez noteikumiem uz visiem 100+ procentiem. Mūsu produktam ir sezonalitāte, tāpēc pavasaris-vasara mums ir tāds sagatavošanās laiks un brīvāks. Bet augustā-aprīlī atdodam sevi visu.

Kā šeit ar konkurenci. Vai izjūtat to? Vai tomēr skatāties uz to veselīgi?

Konkurenci starp tējas zīmoliem neizjūtam, vismaz ne Latvijā, drīzāk gan ar citiem ražotājiem, kuri rada labsajūtas produktus, pārtikas produktus, arī kosmētikas produktus. Tad ir veselīgi atcerēties, ka katrs uzņēmums, kurš dara un aug Latvijā, ir sabiedrotais. Mūsu ir tik, cik ir, un uz pasaules kartes katram Latvijas uzņēmumam ir vieta.

Foto no personiskā albuma

Savukārt gadījumus, kad sastopamies ar kopētājiem, uztveram kā komplimentus savam radošumam!

Un visbeidzot, kas tev ir PLŪKT?

Man PLŪKT ir ikdienas piepildījuma sajūta. Uzņēmums ļauj pielietot manas milzīgās darbaspējas un enerģiju vērtīgā virzienā. Tādā, kur es redzu rezultātu un saņemu gandarījumu. Ar PLŪKT esam radījušas tādu vidi, kur varam sabalansēt panākumus ar savām vērtībām dzīvē. Ar ģimeni, ar piedzīvojumiem, ar starptautiskumu, ar dabu. Tas man ir ļoti svarīgi.

Dzīvesstils

“Jo aukstāks laiks aiz loga, jo vairāk vakarus gribas pavadīt mājās, skatoties filmas un aicinot ciemos draugus. Kādi tusiņi bez uzkodām? Un kādas uzkodas bez mērcītēm? No tā visa izriet, ka garajos un tumšajos vakaros mērcītes ir pat obligātas,” atzīmē virtuves huligāns Pipars.

Svarīgākais